۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۴
افزایش ریسک های سیاسی و فرار سرمایه 
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بازار مطرح کرد؛

افزایش ریسک های سیاسی و فرار سرمایه 

عباسیان کارشناس بازار سرمایه گفت: اغلب مسئولین صرفاً به دنبال نشان دادن اعداد رشد اقتصادی هستند که تحت تأثیر تورم می باشد اما هیچ کس حرفی از شاخص های توسعه نمی زند.

سمیه شوریابی؛ بازار: علی عباسیان کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه در خصوص وضعیت بازار، ابراز داشت: در روزهایی که شاخص کل در بالای محدوده یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد تثبیت شده بود متأسفانه با اخبار بسیار ناشیانه و شاید تعمدی شورای رقابت، بازار سنگین ترین ریزش های چند ماه اخیر را به خود دید.

عباسیان می گوید: با این نوع رفتار غیرحرفه ای، سرمایه را از کشور فراری می‌دهند و نه تنها سرمایه مالی بلکه سرمایه انسانی و اجتماعی نیز از بین می‌رود.

کاهش ارزش پول ملی و نبود سیاست

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به کاهش ارزش پول ملی، اظهار داشت: در حالی که مسئولین ناخودآگاه لطف کرده و با پایین آوردن ارزش پول ملی باعث ارزان شدن نیروی کار شدند، این ارزان شدن نیروی کار می‌تواند سرمایه خارجی را به داخل کشور هدایت کند اما مسئولین و افراد غیر متخصص ساکت ننشسته و با بالا بردن ریسک های سیاسی، به شدت در حال مبارزه با ورود سرمایه به داخل کشور می باشند.

افزایش ریسک های سیاسی و فرار سرمایه 

عباسیان همچنین در ادامه خاطرنشان کرد: در اقتصاد مقاومتی طبق دستور رهبری و در پی اجرایی شدن آن، در بندهایی اشاره زیادی به عدم اظهارنظر افراد غیر متخصص شده است که متأسفانه هیچ کس با این افراد برخورد نمی‌کند و به نظر منافع یک عده با این شایعات و اخبار و ... تأمین می‌شود.

لزوم توسعه جهت رشد

‌این تحلیلگر بازار سرمایه با تأکید بر اینکه اغلب مسئولین صرفاً به دنبال نشان دادن اعداد رشد اقتصادی هستند که تحت تاثیر تورم می باشد، بیان کرد: در عین حال هیچ کس حرفی از شاخص های توسعه نمی زند، متأسفانه دلیل عقب ماندگی کشورهای توسعه نیافته و در حال توسعه همین امر است که توجهی به امر توسعه نمی شود.

کد خبر: ۲۰۷٬۱۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha