۲۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۲
برگزاری نشست‌های مشترک بین مقام‌های نفت و گاز ایران و ترکمنستان

برگزاری نشست‌های مشترک بین مقام‌های نفت و گاز ایران و ترکمنستان

هیات ایرانی در دومین روز برگزاری نمایشگاه اختصاصی ایران در کشور ترکمنستان در نشست‌های جداگانه‌ای با مدیران شرکت‌های ترکمن‌گاز، ترکمن‌نفت و ترکمن‌شیمی حضور یافت.

به گزارش بازار، هیئت ایرانی از وزارت نفت به سرپرستی وحیدرضا زیدی‌فرد، معاون امور مهندسی، پژوهشی و فناوری وزیر نفت در حاشیه چهاردهمین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در شهر عشق‌آباد با حضور مدیرانی از شرکت‌های تابع وزارت نفت در نشست‌های جداگانه با هیئت‌های ترکمنی دیدار و گفت‌وگو کردند.

زیدی‌فرد در این نمایشگاه ضمن ضمن معرفی توانمندی شرکت‌های ایرانی در صنعت نفت، بر توسعه و همکاری بین دو کشور تأکید کرد.

وی همچنین با اشاره به ساخت بیش از ۷۰ درصد تجهیزات و قطعات ایرانی در پروژه‌های نفتی خواستار همکاری در تأمین تجهیزات مورد نیاز صنایع نفتی ترکمنستان شد.

معاون امور مهندسی، پژوهشی و فناوری وزیر نفت آمادگی صنعت نفت ایران برای احداث پالایشگاه، توسعه میدان‌های نفتی و گازی و تأمین قطعات و تجهیزات باکیفیت رقابتی و قیمت مناسب را به طرف‌های ترکمنی اعلام و از مسئولان نفت و گاز کشور ترکمستان به‌منظور بازدید از توانمندی‌های صنایع و پروژه‌های صنعت نفت ایران دعوت کرد.

معاون ترکمن‌گاز هم ضمن استقبال از حضور شرکت‌های ایرانی به‌ویژه وزارت نفت در این نمایشگاه اظهار امیدواری کرد تا همکاری دو کشور دوست و برادر ترکمنستان و ایران توسعه یابد.

معاون شرکت ترکمن‌نفت نیز در نشست دیگری گفت: هیچ شکی در توانمندی و ظرفیت صنعت نفت ایران نیست و خوشحال می‌شویم که در آینده نزدیک نام شرکت‌های بیشتری از ایران را در کشور ترکمنستان ببینیم.

معاون کمیسیون ترکمن‌شیمی هم ضمن معرفی فعالیت‌های این شرکت، اظهار کرد: پیشنهادهای بسیار خوبی مطرح شده و تمایل داریم همکاری‌ها به نفع دو کشور انجام شود.

در پایان نیز مقرر شد طرف‌های ترکمنی فهرستی از تجهیزات و قطعات مورد نیاز صنعت نفت خود را از طریق مراجع دیپلماتیک ارائه کنند تا نسبت به تامین آنها توسط طرف ایرانی اقدام شود.

کد خبر: ۲۰۶٬۹۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha