۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۵
افزایش ۳ برابری تولید ماهی پرورشی در استان بوشهر| تولیدکنندگان بچه‌ماهی در استان حمایت می‌شوند
استاندار بوشهر خبر داد:

افزایش ۳ برابری تولید ماهی پرورشی در استان بوشهر| تولیدکنندگان بچه‌ماهی در استان حمایت می‌شوند

بوشهر- استاندار بوشهر از افزایش ۳ برابری تولید ماهی پرورشی در استان بوشهر خبر داد و گفت: سرمایه‌گذارانی که در تولید بچه‌ماهی سرمایه‌گذاری کنند مورد حمایت قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار بازار، احمد محمدی زاده ظهر امروز در آیین گشایش نخستین نمایشگاه تخصصی صنایع شیلاتی ایران در بوشهر اظهار داشت: استفاده از روش‌های نوین در پرورش میگو، موجبات افزایش بهره‌وری شده و میزان تولید میگوی پرورشی از ۲۶ هزار تن به ۳۸ هزار تن افزایش یافته است.

وی افزود: حضور فعالان صنایع شیلاتی از استان‌های مختلف، نشان دهنده جایگاه بوشهر در تولید ماهی و میگو است و اکنون بیش از ۶۰ درصد میگوی پرورشی کشور در این استان تولید و برداشت می‌شود.

استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: تولید لارو و غذای آبزیان از مهم‌ترین نیازهای استان است که در دهه فجر ۳ کارخانه بزرگ تولید غذای آبزیان در استان ایجاد شد

محمدی زاده از افزایش ۳ برابری تولید ماهی پرورشی در استان بوشهر خبر داد و گفت: برداشت ماهی در قفس در سواحل استان از ۳ هزارو ۵۰۰ تن در سال گذشته، به ۱۱ هزار تن رسیده و سال آینده رشد چشمگیری خواهد داشت.

وی اضافه کرد: پرورش ماهی برخلاف پرورش میگو، زیرساخت‌های خاصی نیاز ندارد و آب‌های خلیج فارس در محدوده استان، بهترین مکان برای پرورش ماهی در قفس است.

محمدی زاده تصریح کرد: از سرمایه‌گذاری در تولید بچه ماهی حمایت و پشتیبانی می‌کنیم و امیدوارم نیاز اصلی پرورش دهندگان را به طور کامل مرتفع کنیم.

بر اساس این گزارش، نخستین نمایشگاه تخصصی صنایع شیلاتی با حضور ۲۰ استان کشور در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی بوشهر گشایش یافت.

کد خبر: ۲۰۶٬۷۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha