۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۲
جزئیات مصوبه تلفیق درباره منابع تبصره ۱۴| موافقت کمیسیون تلفیق با منابع پیشنهادی دولت برای هدفمندی
نایب رئیس اول کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ تشریح کرد

جزئیات مصوبه تلفیق درباره منابع تبصره ۱۴| موافقت کمیسیون تلفیق با منابع پیشنهادی دولت برای هدفمندی

نایب رئیس اول کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ گفت: در جریان بررسی تبصره ۱۴ لایحه بودجه سال آتی به دولت اجازه داده شد در راستای حمایت از بخش صنعت و تولید نرخ های خوراک صنایع و پتروشیمی ها را تعدیل کند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سید محسن دهنوی، با اشاره به بررسی تبصره ۱۴ لایحه بودجه ۱۴۰۲، گفت: در این تبصره دولت پیشنهاد داده بود که حدودا به میزان ۶۶۰ هزار میلیارد تومان از محل فروش فرآورده های نفتی و منابع هدفمندی، تحصیل درآمد کند که کمیسیون تلفیق با رقم مذکور در این بخش موافقت کرد.

وی افزود: از سوی دیگر دولت پیشنهاداتی درباره گران شدن هزینه سوخت صنایع و نرخ خوراک پتروشیمی ها را در این بند مطرح کرده بود که در ادامه کمیسیون تلفیق رأی به حذف این بخش داد یعنی اختیار این مسئله را به دولت واگذار کرد تا دولت برای این مسئله فرمول لازم را مدنظر قرار دهد. بنابراین ما در بند نخست تبصره ۱۴ مصوب کردیم دولت اجازه دارد در راستای حمایت از بخش صنعت و تولید نرخ خوراک صنایع و پتروشیمی ها را تعدیل کند و این به معنای ارزان کردن هزینه(نسبت به لایحه پیشنهادی دولت) سوخت این صنایع است، به طور مثال شاید صنعتی به مانند سیمان، امروز نیاز به حمایت بیشتری دارد لذا از این طریق دولت اجازه دارد برای این صنایع نرخ ارزان تری در نظر بگیرد تا از این طریق صنایع مذکور مورد حمایت قرار گیرد.

نایب رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ مجلس افزود: ما در این تبصره منابع درآمدی را کاهش ندادیم و از سوی دیگر به دولت اجازه دادیم برای حمایت از صنایع، نرخ های مذکور را کاهش دهد، مشروط به اینکه سقف منابع مذکور کاهش نیابد تا با کسری بودجه مواجه شویم. /

کد خبر: ۲۰۶٬۷۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha