۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۴
۲۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید در سمنان پرداخت شد
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

۲۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید در سمنان پرداخت شد

سمنان- احمدی، رئیس صمت استان سمنان گفت: با هدف رونق تولید و رفع موانع تا به امروز دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی به واحدهای تولیدی استان پرداخت شده است.

یادگار احمدی در گفتگو با خبرنگار بازار ضمن بیان اینکه در آخرین نشست کارگروه رفع موانع استان سمنان مشکلات هشت واحد تولیدی در استان سمنان مورد بررسی قرار گرفت، تاکید کرد: مقرر شد به این واحدهای تولیدی و صنعتی ۱۵۶ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید و رفع موانع پرداخت شود تا بتوانیم شاهد تثبیت و ایجاد اشتغال برای ۲۲۱ نفر باشیم.

وی با بیان اینکه تا امروز و هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای واحد های صنعتی و معدنی استان سمنان تخصیص یافته است، افزود: در این شاخص سمنان توانسته رتبه دوم کشور را به دست بیاورد چرا که ۲۰ درصد منابع اعتباری کشور برای تسهیلات رونق تولید استان هزینه شده است.

رئیس سازمان صمت استان سمنان درباره گشایش های خوب معدنی که در استان صورت گرفته است، تاکید داشت: تا قبل از روی کار آمدن دولت سیزدهم تنها سه واحد فرآوری معدنی استان سمنان وجود داشت این در حالی است که بیش از ۶۰۰ معدن در این استان ثبت شده بود اما در همین یک سال و نیم ۱۰ واحد فرآوری معدنی در استان سمنان ایجاد شده است.

تا قبل از روی کار آمدن دولت سیزدهم تنها سه واحد فرآوری معدنی استان سمنان وجود داشت

احمدی در ادامه و با بیان اینکه ۶٠ مجوز معدنی و صنایع معدنی از ابتدای سال ١۴٠١ تاکنون در استان سمنان صادر شده است، گفت: مجموع پروانه های بهره‌برداری صادر شده در بخش معدن استان سمنان به ۶۸۶ مورد رسیده است.

وی با بیان اینکه از اول سال جاری تا پایان دیماه ۲۱ فقره پروانه بهره‌برداری در بخش معادن استان سمنان صادر شده است، بیان کرد: در این بازه زمانی همچنین ۱۴ فقره گواهی کشف و ۱۴ پروانه فعالیت صنایع معدنی در کنار ۱۱ فقره گواهی استخراج صادر شده است.

رئیس سازمان صمت استان سمنان با بیان اینکه در یک سال اخیر همچنین ۵۳۰ میلیارد ریال در بخش معادن استان سرمایه گذاری شده است، تاکید کرد: این سرمایه گذاری ها در قالب ۲۷ پروانه بهره برداری معادن انجام پذیرفته است.

کد خبر: ۲۰۶٬۷۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha