۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۳
سال گذشته بیش از ۳۶۰ هزار تن نهاده دامی در گلستان توزیع شد
مدیرکل پشتیبانی اموردام گلستان:

سال گذشته بیش از ۳۶۰ هزار تن نهاده دامی در گلستان توزیع شد

گرگان- جامی، مدیرکل پشتیبانی اموردام گلستان گفت:در سال گذشته بیش از ۳۶۰ هزارتن نهاده یعنی در ماه ۳۰ هزار تن در سطح استان توزیع شده است.

محمدرضا جامی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: تامین ذخایر راهبردی کشور با حجم مشخص در حوزه نهاده و فرآورده های دامی بر عهده شرکت پشتیبانی امور دام است.

مدیرکل پشتیبانی اموردام گلستان افزود: سالانه سه تا چهار میلیون تن در زمینه ذخیره سازی نهاده های دامی در استان باید انجام شود که با توجه به شرایط کشور این میزان افزایش یافته است.

جامی با بیان اینکه در سال ۹۵ میزان توزیع نهاده های دامی استان ۶۰ هزار تن بوده، یادآورشد: در سال گذشته بیش از ۳۶۰ هزارتن نهاده یعنی در ماه ۳۰ هزار تن در سطح استان توزیع شده است.

وی با بیان اینکه تامین کننده اصلی نیاز نهاده دام و طیور شرکت پشتیبانی اموردام بوده، افزود: بخشی از این نهاده ها را از تولیدات داخلی و قسمت دیگر را از طریق واردات تامین می شود.

مدیرکل پشتیبانی اموردام گلستان با اشاره به اینکه ذخیره مرغ استان ۵۰ تا ۷۰ هزار تن است، اضافه کرد: به طور میانگین ۲۰ هزار تن گوشت قرمز در کشور ذخیره می شود.

وی خاطرنشان کرد: برای افزایش آرامش خاطر مردم باید میزان ذخایر نهاده و فرآورده های دامی استان را بالا ببریم.

به گفته جامی، بیش از ۸۰ هزار تن نهاده در استان ذخیره شده، همچنین بیش از ۲۰ هزارتن در حال حمل به گلستان قراردارد.

مدیرکل پشتیبانی اموردام گلستان با بیان اینکه حمل ریلی نهاده ها از نظر اقتصادی برای شرکت پشتیبانی امور دام به صرفه بوده، اضافه کرد: بار با حمل ریلی سالمتر و زودتر به مقصد می رسد.

به گفته وی، اولویت این شرکت ذخیره سازی نهاده و فرآورده های دامی بوده و در صورت کمبود در بازار با عرضه محصولات و نهاده ها بازار را مدیریت کند.

جامی با بیان اینکه در حال حاضر تولیدکنندگان در استان فشار مضاعفی را در حوزه دام و طیور متحمل شده اند، اظهار کرد: تولیدکننده باید هزینه های تولید را تامین کند اما با توجه به چندین برابر شدن هزینه ها قادر به ادامه نخواهند بود.

وی در خاتمه یادآور شد: در حال حاضر تولیدکننده باید به نسبت کشش بازار به تولید بپردازد و درصورت بازاریابی خارج از کشور برای صادرات تولید کند در غیر اینصورت با تولید مازاد مجبور به تعطیلی واحدهای خود می شوند.

کد خبر: ۲۰۶٬۵۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha