۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۹
نقش اتاق بازرگانی در مسائل اجتماعی و زیرساختی| راه آهن اینچه - شاهرود را پیگیری می کنیم
در گفتگو با بازار بیان شد؛

نقش اتاق بازرگانی در مسائل اجتماعی و زیرساختی| راه آهن اینچه - شاهرود را پیگیری می کنیم

گرگان- صفرنژاد، عضو هیئت رئیس اتاق بازرگانی گرگان گفت: اتاق در الزامات اجتماعی و مسائل روز ورود کرده و یکی از نهادهای تاثیرگذار است.

علی صفرنژاد در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: اتاق در الزامات اجتماعی و مسائل روز ورود کرده و یکی از نهادهای تاثیرگذار است.

عضو هیئت رئیس اتاق بازرگانی گرگان افزود: به عنوان مثال در سیل سال ۹۷ و ۹۸ گلستان، اتاق روزانه بیش از ۱۸ هزار پرس غذای گرم بین سیل‌زدگان توزیع کرد و علاوه بر آن در مسائل دیگر هم کمک رسانی شد.

وی توضیح داد: رساندن این میزان کمک در حدود یک ماه هزینه بالا و مدیریتی قوی می خواست که کار دولتمردان نبود.

صفرنژاد اضافه کرد: این دغدغه‌ها و تاثیرات اجتماعی در کرونا هم دیده شده و عمده دستگاه های اکسیژن ساز و سایر تجهیزات بیمارستانی و درمانی توسط اتاق بازرگانی تامین شد.

عضو هیئت رئیس اتاق بازرگانی گرگان افزود: مطالعات تغییر مسیر ریلی راه آهن اینچه، گرگان، آزادشهر و شاهرود و پیگیری آن توسط اتاق بازرگانی گرگان پایه ریزی شد.

وی گفت: چند سال است که مشکل کمبود آب توسط اتاق بازرگانی گرگان بررسی شده و پیشنهاداتی دادیم که از جمله آن شیرین سازی آب دریا بوده است.

صفرنژاد گفت: استفاده از پساب و بازیافت و بازچرخانی آب آن باید در دستور کار قرار بگیرد زیرا در دنیا مصرف خانگی به زیر ۱۰ درصد کاهش یافته است.

عضو هیئت رئیس اتاق بازرگانی گرگان متذکر شد: مشکل گاز و بهینه سازی ساختمان ها باید رعایت شده و هم در مصرف گاز و برق صرفه جویی شود.

وی عنوان کرد: بهره وری کشاورزی در کشور ما پایین تر از دنیا است و این باعث شده، هزینه‌های ما بالا برود و هزینه تولید یک تن گندم در داخل با یک تن گندم جهانی همخوانی ندارد.

صفرنژاد ادامه داد: هم اکنون مزارع پنج هکتار و ۲۰ هکتاری در دنیا شوخی است و آنها تجمیع را در دستور کار قرار داده زیرا هزینه‌ها را کاهش و راندمان را بالا می برد.

کد خبر: ۲۰۶٬۴۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha