۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۸
 پروژه دو خطه کردن راه آهن زنجان - قزوین ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
مدیرعامل ناوگان ریلی شمالغرب کشور:

پروژه دو خطه کردن راه آهن زنجان - قزوین ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

زنجان-صفری،مدیرعامل ناوگان ریلی شمالغرب کشور،گفت: پروژه دو خطه کردن راه آهن زنجان - قزوین به طول «۱۷۱ کیلومتر» در سال ۸۵ در چهار قالب پیمان پروژه  سپاری شده و ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

منوچهر صفری در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه خطوط ریلی به عنوان یکی از مهم ترین و امن ترین حوزه های حمل و نقل بار و مسافر شناخته شده است،گفت: خطوط ریلی سهم مهمی از حمل و نقل را به خود اختصاص داده است.

وی اظهار داشت: حمل و نقل ریلی همواره یکی از امن ترین و از ارزان ترین ظرفیتها برای جایه جایی مسافر و حمل و نقل کالا است، بنابراین می طلبد به توسعه ریلی در استان زنجان توجه ویژه شود زنجان با قرار گرفتن در شاهراه ارتباطی شمالغرب کشور، بیشترین تردد در جادهها را به خود اختصاص داده و محورهای مواصالتی استان زنجان با قرار گرفتن در کریدور شمالغرب، همواره .مورد توجه مسئولان است و می طلبد به توسعه ناوگان ریلی توجه شود.

مدیرعامل ناوگان ریلی شمالغرب کشور گفت: پروژه دو خطه کردن راه آهن زنجان - قزوین در چهار قطعه اجرا میشود و طول این خطوط ۱۷۱ کیلومتر بوده و اجرای این طرح منجر به ارائه خدمات با کیفیت به مردم از خطوط ریلی می شود .

صفری تاکید کرد: همچنین اتمام این پروژه خطوط ریلی افزایش ظرفیت بار و مسافر را هم به دنبال دارد.

وی گفت: پروژه دو خطه کردن راه آهن زنجان - قزوین به طول «۱۷۱ کیلومتر» در سال ۸۵ در چهار قالب پیمان پروژه سپاری و در دست اقدام است و تاکنون ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و عمده فعالیت زیر سازی و روسازی در محور زنجان به قزوین اجرایی شده است و حدود» ۲۲ کیلومتر« محدوده بین سلطانیه تا ایستگاه زرین دژ فقط عملیات روسازی مانده است.

مدیرعامل ناوگان ریلی شمالغرب کشور تصریح کرد: این پروژه از روند نسبتا کندی برخوردار است و علت اصلی آن هم عدم پرداخت مطالبات پیمانکاران است و حدود ۲۰۰ میلیارد تومان به چهار پیمانکار بدهکار هستیم و در این میان پیمانکاران به محض دریافت طلب کار خود را شروع خواهند کرد و در سفر سال گذشته رئیس جمهور و هیئت دولت به استان ۸۰۰ میلیارد تومان به این پروژه تخصیص یافت ولی متاسفانه تاکنون این میزان اعتبار به نقدینگی تبدیل نشده است و به محض واگذاری نقدینگی و تزریق اعتبارات مالی در اولین فرصت پروژه به بهره برداری می رسد.

صفری افزود: میزان اعتباری که می خواهد پروژه دو خطه کردن راه آهن زنجان به قزوین در این برهه زمانی به اتمام برسد به ارزش روز بیش از دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است و تاکنون بیش از هزار میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده است و اگر این مهم محقق شود توسعه پیشرفت پروژه رقم می خورد و بهره برداری پروژه دو خطه کردن زنجان به قزوین بستگی به تامین اعتبار دارد و اگر مطالبات پیمانکاران پرداخت شود در مدت کمتر از ۶ ماه به مرحله به بهره برداری می رسد و مردم می توانند از این مسیر ریلی استفاده کنند.

کد خبر: ۲۰۶٬۳۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • Yy IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
      0 0
      سلام ممنون سد مشمپا رو هم یک فکری بکنید