۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۷
۶ هزار و ۸۰۰ معدن در کشور فعال است
رئیس نظام مهندسی معدن کشور:

۶ هزار و ۸۰۰ معدن در کشور فعال است

زنجان- بستامی، رئیس نظام مهندسی معدن کشور از وجود  ۱۲ هزار معدن موجود در کشور خبر داد و گفت: از این تعداد حدود ۶ هزار و ۸۰۰ معدن فعال است.

رضا بستامی در گفتگو با خبرنگار بازار از وجود ۱۲ هزار معدن موجود در کشور خبر داد و گفت: از این تعداد حدود ۶ هزار و ۸۰۰ معدن فعال است.

وی ابراز داشت: میزان واقعی برداشت از معادن یکی از مسائل و دغدغه ها در کشور است که برای خاتمه دادن به این مباحث، سازمان نظام مهندسی معدن و وزارت صنعت، معدن و تجارت، دستورالعمل جامعی را در خصوص تهیه نقشه های جامع توپوگرافی و برآورد حجم با استفاده از روش های نوین مهندسی تهیه کردند.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن کشور، تعداد حقیقی و حقوقی این سازمان را ۴۴ هزار و ۵۰۰ عضو اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۱۲ هزار عضو دارای پروانه اشتغال هستند و در این راستا برای امسال در کل کشور تهیه نقشه و برآورد حجم سالانه معادن با استفاده از پهپاد، ابلاغ و اجباری شد.

بستامی تاکید کرد: حقوق دولتی توسط نظام مهندسی با داشتن مجوز از شورای عالی معادن فرمول بندی می شود و در سال آینده از طریق یک فرمول واحد حقوق دولتی معادن با توجه به تنوع و حجم ماده معدنی محاسبه خواهد شد.

کد خبر: ۲۰۶٬۳۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha