۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۹
انجام ۸۸ هزار و ۴۷۱ تن ضد عفونی بذور غلات در استان همدان
مدیر حفظ نباتات جهادکشاورزی همدان خبرداد:

انجام ۸۸ هزار و ۴۷۱ تن ضد عفونی بذور غلات در استان همدان

همدان - پیشه ور، مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: امسال ۸۸ هزار و ۴۷۱ تن ضد عفونی بذور غلات در استان همدان انجام شده است.

شهرام پیشه ور در گفتگو با خبرنگار بازار بابیان اینکه امسال ۸۸ هزار و ۴۷۱ تن ضد عفونی بذور غلات انجام شده است، افزود: این عملیات با استفاده از سموم قارچ کش بذور گندم علیه بیماری های بذر زادی نظیر انواع سیاهک ها ضد عفونی شده اند.

وی با اشاره به اینکه تا پایان دی ماه در سطح ۲۷ هزار و ۸۱۰ هکتار از مزارع و باغات استان همدان مبارزه غیر شیمیایی انجام شده است، گفت: این مبارزه با استفاده از انواع فرمون ها، سموم میکروبی،تله ها، کارت ها و نوار های جلب کننده حشرات و سایر مواد و عوامل بیولوژیک انجام و نسبت به مبارزه با عوامل خسارت زای گیاهی اقدام می شود.

پیشه ور افزود: مبارزه مکانیکی و زراعی در سطح ۹۵ هزار و ۳۵۶ هکتار از مزارع و باغات استان همدان انجام شده و بیش از ۱۱۶ هزار و ۷۴۸ هکتار هم عملیات ردیابی و مبارزه با عوامل قرنطینه گیاهی انجام شده که مهمترین این عملیات مربوط به نماتد سیست طلایی سیب زمینی است .

وی اظهار کرد:جوندگان مضر صحرایی یکی از عوامل مهم خسارت زای انواع محصولات زراعی و باغی محسوب می شوند که در برخی از سال ها به دلایل مختلف به حالت طغیانی در می آیند و بر همین اساس از ابتدای سال تا پایان دی ماه در سطحی بالغ بر سه هزار و ۲۰۲ هکتار مبارزه انجام شده است .

کد خبر: ۲۰۶٬۳۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha