۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۸
۳۶ واحد تولیدی راکد در اردبیل احیا شدند
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

۳۶ واحد تولیدی راکد در اردبیل احیا شدند

اردبیل _ صادقی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اردبیل گفت: ۳۶ واحد تولیدی و صنعتی راکد در سال‌جاری در استان احیا شده است.

رامین صادقی در گفت‌و گو با بازار اظهار کرد: در استان اردبیل یک‌هزار و ۲۰۰ واحد صنعتی با اشتغالی مناسب در حال فعالیت هستند که سهم مؤثر اشتغال را در بخش صنعت تا ۲۶ درصد شاهد هستیم.

وی مستحلک بودن و فرسودگی برخی از واحدهای تولیدی و رکود آنها را در سال‌های گذشته یادآور شد و تصریح کرد: مجموعه تولید شکلات و آب‌نبات اردبیل با ظرفیت پنج هزار و ۲۰۰ تن از واحدهای احیا شده‌ای است که در یک سال اخیر امکان تولید و صادرات آن به کشور عراق، پاکستان، افغانستان و عمان فراهم آمده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل میزان سرمایه‌گذاری این طرح صنعتی را ۵۳ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: ما از منابع مختلف برای احیای این واحدها تسهیلات سرمایه در گردش پرداخت کردیم.

صادقی از هدف‌گذاری احیای ۷۰ واحد صنعتی در استان در سال‌جاری خبر داد و افزود: نیمی از این تعهدات تحقق یافته و امیدواریم در ماه‌های آینده مابقی واحدها نیز به چرخه تولید بازگردند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: سال گذشته ۷۵ واحد راکد به چرخه تولید بازگشتند و ما افزایش ظرفیت تولید را در این واحدها شاهد بودیم.

صادقی اضافه کرد: استان اردبیل ۳۵ درصد ام. دی. اف و پارکت، ۳۰ درصد تایر کشور و ۵۰ درصد آب‌های معدنی را تولید می‌کند و در حوزه نساجی نیز زنجیره تولید در این استان راه‌اندازی شده است.

وی فعالیت سه واحد تولید محصولات نساجی را از مراحل صفر تا ۱۰۰ تولید پوشاک یادآور شد و بیان کرد: محصولات تولید شده این کارخانجات با برند داخلی به بازارها عرضه می‌شود.

صادقی به فعال بودن واحدهای تولید قطعات خودرویی نیز اشاره کرد و ادامه داد: در مشگین‌شهر کارخانه «حدیدمبتکران» و در «اردبیل سبلان مایوان» تولیدکننده کامیون، کشنده‌ها، اتوبوس و مینی‌بوس است که نیاز بازار را تا حد زیادی تأمین می‌کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اردبیل گفت: تلاشمان بر این است تا امسال نیز از محل تسهیلات تبصره ۱۸ پرداختی تسهیلات را شاهد باشیم تا رونق روزافزون صنعت و تولید را به نظاره بنشینیم.

کد خبر: ۲۰۶٬۲۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha