۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۲
تحریم‌های نفتی واشنگتن علیه تهران وجاهت قانونی ندارد
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

تحریم‌های نفتی واشنگتن علیه تهران وجاهت قانونی ندارد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه تحریم های نفتی آمریکا علیه ایران دارای وجاهت قانونی ندارد، گفت: هیچ کشوری برای اجرای تحریم های یکجانبه ایالات متحده اجبار و الزامی ندارد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، اصغر سلیمی، در واکنش به تحریم‌های جدید وزارت خزانه داری آمریکا مرتبط با صنعت نفت ایران، گفت: خزانه داری ایالات متحده اتاق جنگ اقتصادی این کشور علیه تهران است از این رو همواره شاهد اقدامات ضدایرانی از سوی مقامات این مجموعه هستیم.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تحریم های آمریکا علیه ایران دارای وجاهت قانونی ندارد، اظهار کرد: به عبارتی هیچ کشوری برای اجرای تحریم های یکجانبه ایالات متحده اجبار و الزامی ندارد زیرا این محدودیت ها دارای پشتوانه بین المللی نیست.

وی در این راستا، ادامه داد: متاسفانه آمریکایی ها با استفاده از ابزار تهدید و زور می خواهند تجار و بازرگانانی که با جمهوری اسلامی ایران فعالیت مشترک دارند را منصرف کنند از این رو شاهد تحریم در حوزه های مختلف و همچنین شرکت های مستقر در خارج ایران هستیم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه حوزه صنعت نفت ایران طی دهه های گذشته نیز تحریم بوده است، افزود: بنابراین اقدامات اخیر وزارت خزانه داری ایالات متحده صرفا جنبه روانی داشته و به ایران هراسی در دنیا دامن می زند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در واقع باید اذعان کرد امروزه میزان فروش نفت ایران مناسب بوده و در این عرصه مشکلی نیست که این امر بیانگر شکست تحریم ها و سیاست های ضدایرانی کاخ سفید است.

کد خبر: ۲۰۶٬۱۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha