۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۷
تعلل دولت در خرید میوه شب عید | محصول را ناگزیر به دلال می فروشیم
یک باغدار گلستانی مطرح کرد؛

تعلل دولت در خرید میوه شب عید | محصول را ناگزیر به دلال می فروشیم

گرگان_ آهنگر، باغدار گلستانی ضمن انتقاد از تعلل دولت نسبت به خرید میوه شب عید از باغداران گلستانی، گفت: اگر دولت خرید نکند باغداران مجبور به فروش محصول به دلالان آن هم با قیمت پائین می شوند.

صالح آهنگر در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد:قیمت پایین مرکبات باعث شده تا بسیار از باغداران به قطع درختان خود روی بیاورند و به زراعت بپردازند.

این باغدار گلستانی افزود: با توجه به افزایش هزینه های تولید نظیر دستمزد کارگر، سم و کود برای باغداران، قیمت محصول حتی نسبت به سال گذشته افزایش نداشته است.

وی یادآور شد: در چنین شرایطی کشاورزان با فروش محصول نمی توانند هزینه های تولید را جبران کنند و به همین خاطر بسیاری از باغداران ناچار به قطع درخت و زراعت در زمین شده اند.

وی ادامه داد: این روند در سال های آینده برای تولید مرکبات استان چالش جدی ایجاد خواهد کرد ضمن اینکه کشاورزی و زراعت بیشتر خواهد شد که این بر اقتصاد زارعان اثر منفی خواهد داشت.

آهنگر با بیان اینکه ایجاد اتحادیه برای باغداران استان امری اجتناب ناپذیر است، خاطرنشان کرد: وجود اتحادیه باغداران باعث می شود قیمت محصول مرکبات به درستی محاسبه و تعیین شود و از سوی دیگر دلالان نمی توانند بازار را به دست بگیرند.

وی اضافه کرد: برخی از باغداران برای فروش شب عید محصولات خود را در سردخانه ها نگه داشتند و منتظر مساعد شدن بازار هستند.

این باغدار گلستانی در خاتمه افزود: اگر شرایط بازار نامناسب باشد و دولت نیز خریدی انجام ندهد باغداران مجبور به فروش به دلالان با قیمت پائین هستند.

کد خبر: ۲۰۶٬۰۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha