۲۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۸
کوچ شرکت داروسازی آسترازنکا از انگلیس

کوچ شرکت داروسازی آسترازنکا از انگلیس

به گفته مدیر شرکت آسترازنکا (AstraZeneca)، به علت مقررات مالیاتی در انگلیس، این شرکت مرکز تولیدات جدید خود را از این کشور به ایرلند منتقل می‌کند.

به گزارش بازار، روزنامه گاردین نوشت: به گفته مدیر شرکت آسترازنکا (AstraZeneca)، به علت مقررات مالیاتی در انگلیس، این شرکت مرکز تولیدات جدید خود را از این کشور به ایرلند منتقل می‌کند.

مدیر شرکت آستزازنکا می‌گوید این شرکت در نظر داشت با بودجه‌ای معادل ۳۶۰ میلیون دلار، تاسیسات بزرگی در انگلیس راه بیندازد، اما اکنون به ایرلند می‌رود. به نوشته گاردین، انگلیس اکنون دانش زندگی را از دست می‌دهد و کوچ آسترازنیکا را باید جدی گرفت.

این روزنامه نوشت پاسکال سوریوت (Pascal Soriot)، مدیرعامل شرکت آسترازنیکا نشان داد که چرا انگلیس، جای خوبی برای سرمایه گذاری نیست و ساخت مرکز جدید این شرکت در شمال غرب این کشور، منتفی است.

به نوشته روزنامه گاردین، مدیرعامل شرکت آسترازنکا می‌گوید نظام مالیاتی انگلیس، انگیزه سرمایه گذاری در این کشور را از بین می‌برد. میزان مالیات بر شرکت‌ها در انگلیس، اکنون ۱۹ درصد است که تا دو ماه دیگر، به ۲۵ درصد افزایش خواهد یافت. گاردین نوشت روز پنج شنبه این هفته، شرکت آسترازنیکا اعلام کرد گردش مالی این شرکت در سال گذشته، به ۴۴.۴ میلیارد دلار رسید.

پس از جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا به علت مشکلات ناشی از دسترسی به بازارهای اروپایی و تردد، همچنین هزینه‌های بالای تولید در این کشور، هزاران شرکت از انگلیس به دیگر کشورهای اروپایی و عضو اتحادیه اروپا کوچ کردند.

کد خبر: ۲۰۵٬۶۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha