۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۳
نحوه اطلاع هموطنان از وضعیت بیمه همگانی خود

نحوه اطلاع هموطنان از وضعیت بیمه همگانی خود

مدیر کل بیمه سلامت استان تهران گفت: هموطنان با شماره گیری کد دستوری #۱۶۶۶* از وضعیت بیمه همگانی خود مطلع شوند.

به گزارش بازار، علیرضا نمازی گفت: حدود ۶ میلیون نفر در کشور فاقد بیمه بودند که امسال با دستور رئیس جمهور بیمه شدند، از این تعداد ۲ و نیم میلیون نفر را در خود استان تهران بیمه کردیم.

مدیر کل بیمه سلامت استان تهران ادامه داد: این افراد سه ماه رایگان بیمه بودند و پس از آن ارزیابی وسع صورت گرفت و کسانی که در سه دهک اول هستند رایگان بیمه هستند و کسانی که در دهک ۴ هستند ۱۰ درصد حق بیمه خود را پرداخت می کنند.

نمازی با بیان اینکه افراد از طریق سامانه شهروندی و شماره گیری کد #۱۶۶۶* از وضعیت بیمه خود مطلع شوند ادامه داد: اطلاعاتی چون زمان بیمه شدن و اعتبار بیمه همگانی و حق بیمه از این طریق به اطلاع افراد می رسد.

نمازی گفت: از ۲ میلیون ۵۰۰ هزار نفر در استان تهران نیز یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر همچنان در بیمه سلامت همگانی خدمت می گیرند.
مدیر کل بیمه سلامت استان تهران افزود: بقیه افراد هم به صورت شناور به جمعیت بیمه همگانی اضافه و یا در مقطعی بنا به شغل خود از لیست ما خارج می شود.

نمازی تأکید کرد: هم اکنون از نظر ما همه ۱۰۰ درصد بیمه هستند چون شاید کسی خودش اطلاع نداشته باشد اما به محض نیاز به خدمات و بستری می تواند بدون مراجعه از بیمه همگانی سلامت بهره مند شود.

کد خبر: ۲۰۵٬۴۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha