۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۹
یک‌میلیون و ۷۰۰ هزار دلار سرمایه گذاری خارجی در سمنان جذب شد
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

یک‌میلیون و ۷۰۰ هزار دلار سرمایه گذاری خارجی در سمنان جذب شد

سمنان- دیانی، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی سمنان گفت: طی سال جاری یک‌میلیون و ۷۰۰ هزار دلار سرمایه گذاری خارجی در استان جذب شده است.

علیرضا دیانی در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه در سال مالی ۱۴۰۰ بالغ بر یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برای عمران استان سمنان هزینه شده است، ابراز کرد: علیم رغم تمام مشکلات اقتصادی و تنگناهای اعتباری، میزان عملکرد ما در بخش عمرانی نسبت به سال مالی قبل رشد سه برابری یا همان ۳۰۰ درصدی داشته که توانسته کمک خوبی به طرح های عمرانی استان باشد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته و در سفر حجت الاسلام رئیسی به استان سمنان ۸۶۰ میلیارد تومان اعتبار ملی برای این استان مصوب شده است، ابراز کرد: بسیاری طرح های عمرانی استان به خصوص زیرساخت ها از طریق همین اعتبارات تکمیل شد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان با بیان اینکه ۴۵۳ میلیارد تومان از محل اسناد خزانه در یک سال گذشته برای امور عمرانی استان مصوب شده است، بیان کرد: ۱۴۷ میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی برای عمران استان هزینه شده است.

دیانی با بیان اینکه سال مالی گذشته کمبود اعتبارات عمرانی در استان سمنان نداشتیم و امسال نیز شاهد همین رخداد هستیم، ابراز کرد: با پرداخت سرمایه در گردش در یک سال اخیر یک هزار و ۸۰۰ شغل در استان سمنان تثبیت شده است.

وی با بیان اینکه از محل بند الف تبصره ۱۸ یا همان تسهیلات اشتغال زایی در استان سمنان برای سال جاری ۶۷۵ میلیارد تومان مصوب شد که ۱۲۷ درصد از این میزان معادل ۸۶۲ میلیارد تومان محقق شده است، تاکید کرد: به واسطه آماده بودن طرح های قابل تولید و اشتغال در استان، توانستیم ۲۷ درصد بیشتر از میزان مصوب برای سمنان تسهیلات دریافت کنیم.

در سال گذشته و در سفر حجت الاسلام رئیسی به استان سمنان ۸۶۰ میلیارد تومان اعتبار ملی برای این استان مصوب شده است

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان با بیان اینکه ۵۰۰ طرح توانستند از تبصره ۱۸ قانون اشتغال و تولید، تسهیلات دریافت کنند که میزان قابل توجهی در سراسر کشور بود، گفت: استان سمنان توانسته رتبه ممتاز دریافت تسهیلات اشتغال و تولید را در کشور کسب کند.

دیانی با بیان اینکه در سال جاری یک‌میلیون و ۷۰۰ هزار دلار سرمایه گذاری خارجی در استان سمنان جذب شده است، گفت: ۵۰ فرصت سرمایه‌گذاری جدید نیز در این استان شناسایی و ارزیابی شده است.

وی با بیان اینکه این فرصت های در بخش های صنعتی، کشاورزی و حتی میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری هستند، افزود: با جذب سرمایه گذار برای این طرح ها به خصوص حالا که سمنان به عنوان نماینده ایران در کنسرسیون گردشگری جاده ابریشم مشخص شده می توانیم توسعه و اشتغال خوبی را در این استان شاهد باشیم.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان در پاسخ به سوالی پیرامون نحوه مشوق های سرمایه گذاری خارجی در استان بیان کرد: هر سرمایه گذار خارجی که بخواهد در استان سمنان سرمایه گذاری کند تا پنج‌سال اجازه اقامت در ایران را دریافت خواهد کرد.

دیانی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات بانکی نیز بخشی از حمایت‌ها در سرمایه‌گذاری خارجی است، تاکید کرد: تمام تلاش ما برای این است که سرمایه گذاران خارجی حاضر در استان سمنان با خودشان سرمایه گذاران جدید نیز بیاورند.

کد خبر: ۲۰۵٬۳۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha