۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۵
راهبری تولید بذر استان زنجان در مرکز تحقیقات انجام می‌شود
رئیس مرکز تحقیقات منابع طبیعی استان زنجان:

راهبری تولید بذر استان زنجان در مرکز تحقیقات انجام می‌شود

زنجان-عباسی،رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان زنجان،گفت: راهبری تولید بذر استان نیز در مرکز تحقیقات انجام می‌شود و امسال سطح زیر کشت بذور گندم ۸ هزار هکتار بود.

نادر عباسی در گفتگو با خبرنگار بازار،با بیان اینکه دیده‌بانی و آینده‌پژوه بودن از دیگر وظایف مرکز تحقیقات کشاورزی است،گفت: باید بهره‌وری و وضعیت کشاورزی را نسبت به شرایط کنونی ارتقا دهیم.

وی اظهار داشت: طی سال گذشته حدود ۶ هزار تن بذر گواهی شده گندم در استان تولید شد که امسال این رقم با افزایش ۶۰ درصدی به بیش از ۹ هزار و ۵۰۰ تن رسید.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان زنجان،گفت: در بخش حبوبات به شکل آبی و دیم در ۱۲۲ هکتار ۲۶۰ تن بذر تولید شده است و سطح زیر کشت سیب‌زمینی نیز ۹۱ هکتار بود.

عباسی به مکان‌یابی احداث سدهای زیرزمینی اشاره کرد و بیان داشت: این کار یکی از شیوه‌های مناسب بهره‌وری آب در مناطق خشک و نیمه‌خشک است و در حوزه مدیریت منابع آب کاربرد دارد.

وی تعیین حجم آب مصرفی در حوزه کشاورزی را از چالش‌های این بخش در سطح ملی اعلام کرد و یاد آورشد: نبود آمار دقیق منشاء تصمیم‌گیری‌های غیرعلمی می‌شود در حالی که باید با شناسایی نیازها تخصیص آب بر اساس سند الگوی مصرف باشد.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان زنجان، افزود: دانش‌بنیان کردن کشاورزی از رویکردهای مهم سازمان است و حفاظت از منابع پایه و تعادل در زیست‌بوم‌ها، تمرکز در ارتقای بهره‌وری و اصلاح الگوی مصرف، افزایش ضریب نفود دانش در عرصه‌های تولید، توجه به مدیریت پایدار در تولید و ترویج نظام تفکر سیستمی در دستور کار قرار دارد.

عباسی گفت:راهبری تولید بذر استان نیز در مرکز تحقیقات انجام می‌شود و امسال سطح زیر کشت بذور گندم ۸ هزار هکتار با تولید بیش از ۹ هزار و ۵۰۰ تن بوده و یک هزار ۳۶۱ تن نیز بذر جو تولید شده است.

کد خبر: ۲۰۵٬۰۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha