۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۱
واردات خودروهای دست دوم خارجی در کمیسیون تلفیق تصویب شد
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

واردات خودروهای دست دوم خارجی در کمیسیون تلفیق تصویب شد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از تصویب واردات خودروهای دست دوم خارجی در کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: این مصوبه می‌تواند سبب تنظیم‌گری در بازار عرضه و تقاضا شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، حجت‌الله فیروزی با اشاره به تصویب پیشنهاد کمیسیون صنایع و معادن در کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۲ درباره واردات انواع کشنده‌ها، خودروهای سنگین، کامیون‌ها، اتوبوس‌ها، مینی‌بوس‌ها، ون‌ها و خودروهای سواری تا عمر ۵ سال، گفت: این پیشنهاد که با رای اکثریت اعضای کمیسیون تلفیق به تصویب این کمیسیون رسید می‌تواند سبب تنظیم‌گری در بازار عرضه و تقاضا، شکستن قیمت‌ها و خارج شدن خودرو از کالای سرمایه‌ای و تبدیل آن کالای مصرفی شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره چگونگی سنجش سلامت این خودروها و معیوب نبودن آن‌ها، گفت: معاینه فنی خودورها انجام می‌شود و خدمات پس از فروش‌شان در آیین‌نامه دولت خواهد آمد، ضمن آنکه بسیاری از کشورها برای تنظم‌گری بازار و مدیریت شرایط اقتصادی این کار را انجام می‌دهند، به‌عنوان مثال دولت آلمان باوجود آنکه خود تولیدکننده انواع خودروهای مدرن در جهان است این کار را برای تنظیم‌گری بازار خودرو در کشورشان انجام می‌دهد.

گفتنی است که مصوبات کمیسیون تلفیق مجلس برای اجرایی شدن، باید به تأیید نمایندگان در صحن علنی مجلس و سپس به تأیید شورای نگهبان برسد.

کد خبر: ۲۰۵٬۰۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha