۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۸
 ۲۰ درصد از اعتبارات مصوب سفر رئیس جمهور به گلستان تخصیص یافت
نماینده استاندار در امور مصوبات سفر ریاست جمهوری:

۲۰ درصد از اعتبارات مصوب سفر رئیس جمهور به گلستان تخصیص یافت

گرگان_ همدم، نماینده ویژه استاندار گلستان در امور مصوبات سفر ریاست جمهوری  گفت: تاکنون ۲۰ درصد از اعتبار مصوبات سفر ریاست جمهوری به گلستان تخصیص یافته است.

عفت همدم در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: طی سفر رئیس جمهور به گلستان ۱۱۵ مصوبه با اعتبار ۲۵ هزار میلیارد تومان به تصویب رسید که ۱۱۲ طرح در حوزه عمرانی و سه طرح در حوزه تسهیلات اشتغال زا و ازدواج جوانان بوده است.

نماینده ویژه استاندار گلستان در امور مصوبات سفر ریاست جمهوری افزود: اعتبار مصوب شده برای طرح های عمرانی گلستان ۱۲ هزار میلیارد تومان، اشتغال و ازدواج جوانان هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان بوده، همچنین۷۴۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه توسط نهادهای حمایتی پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه برای ۵۳۰ پروژه عمرانی در سطح استان این اعتبار تخصیص، افزود: ۴۵۰ هزار یورو برای نیروگاه علی آباد در سفر ریاست جمهوری به گلستان مصوب شد.

همدم با بیان اینکه گلستان در حوزه کشاورزی فعالیت بیشتری دارد، خاطرنشان کرد: ۱۴ طرح با اعتبار سه هزار و ۸۷۱ میلیارد تومان مربوط به سازمان جهاد کشاورزی استان بوده است.

به گفته وی، در حوزه وزرات راه و شهرسازی با توجه به مشکلات راه های استان ۱۱ طرح با اعتباری معادل دو هزار و ۶۷۰ میلیارد تومان و در حوزه وزرات نیرو رای رفع چالش های آبرسانی و کانال های آن دو هزار و ۷۵ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است.

نماینده ویژه استاندار گلستان در امور مصوبات سفر ریاست جمهوری افزود: اعتبارات مصوب شده طی چهار سال یعنی تا پایان دولت سیزدهم در استان تامین اعتبار خواهد شد که بیش از هفت هزار میلیارد تومان آن توسط سازمان برنامه و بودجه تامین و مابقی از محل منابع داخلی دستگاه های اجرایی و فروش املاک مازاد آنها مهیا می شود.

همدم ادامه داد: از سال گذشته تاکنون دو هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان از اعتبارات مصوب شده در سفر رئیس جمهور به دستگاه اجرایی تخصیص یافته که هزار و ۲۲۰ میلیارد تومان آن به صورت نقدی بلافاصله بعد از سفر ئیس جمهور به گلستان محقق شد.

وی با اشاره به این نکته که تخصیص اعتبار لازم جهت آبگیری سد نرماب مینودشت انجام شده، گفت: برای آبرسانی به ۵۵۰ هزار نفر که زیرمجموعه این سد تعریف شده اند باید اعتبارات بیشتر تزریق شود که با پیگیری های مداوم تامین اعتبار خواهدشد.

وی اضافه کرد: بیش از ۹۰ درصد آب مورد نیاز گلستان از طریق آب های زیرزمینی تامین می شود که با توجه به کاهش بارندگی ها در سال های اخیر و کم شدن ذخیره آب های زیرزمینی تکمیل پروژه سد نرماب گلستان در اولویت تخصیص اعتبارات قراردارد.

نماینده ویژه استاندار گلستان در امور مصوبات سفر ریاست جمهوری ر خاتمه یادآورشد: تاکنون ۳۹۰ میلیارد تومان از اعتبارات سفر به سد نرماب گلستان تخصیص یافته است.

کد خبر: ۲۰۵٬۰۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha