۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۲
احتمال وقوع سیل در گلستان/مردم از نزدیک شدن به رودخانه‌ها خودداری کنند
مدیر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای گلستان:

احتمال وقوع سیل در گلستان/مردم از نزدیک شدن به رودخانه‌ها خودداری کنند

گرگان- مدیر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای گلستان با اشاره به صدور هشدار نارنجی هواشناسی استان در خصوص احتمال وقوع سیلاب هشدار داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان حسین دهقان اظهارکرد: اداره کل هواشناسی استان با توجه به ورود سامانه بارشی از عصر سه شنبه هشدار نارنجی شماره ۱۰ را صادر کرده که بر این اساس احتمال وقوع سیل در گلستان محتمل است.

مدیر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای گلستان افزود: در این هشدار احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، احتمال سیلاب ناگهانی در نواحی مستعد و شیبدار، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌های فصلی و اختلال تردد جاده‌ای به ویژه در نواحی کوهستانی و رعد و برق پیش بینی شده است.

وی بیان کرد: بر اساس هشدار فوق، آب منطقه‌ای گلستان از هم استانی‌ها و عموم مردم تقاضا دارد، در حاشیه رودخانه‌های دائمی و فصلی استان توقف نکنند و از نزدیک شدن به رودخانه‌ها، مسیل‌ها و مخازن سدها و تأسیسات آبی خودداری کنند.

گفتنی است سامانه سرد و بارشی از شامگاه سه شنبه وارد گلستان شده و فعالیت آن تا روز جمعه ادامه دارد همچنین بارش باران، ریزش برف در ارتفاعات و نواحی سردسیر و کولاک، پدیده مه و وزش باد از پیامدهای این سامانه است.

کد خبر: ۲۰۵٬۰۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha