۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۷
افزایش ۶ درصدی صادرات مقاطع فولادی

افزایش ۶ درصدی صادرات مقاطع فولادی

در ۹ ماهه امسال بیش از ۲ میلیون تن مقاطع فولادی از کشورمان صادر شده، که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶ درصد افزایش داشته است.

به گزارش بازار، بر اساس آمار انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، از ابتدای فرودین تا پایان آذر ماه ١٠ میلیون تن اقلام فولادی صادر شده، که نسبت به مدت مشابه سال گذشته برای مقاطع تخت، محصولات و آهن اسفنجی کاهش و تنها میزان صادرات شمش فولاد و مقاطع طویل افزایشی رقم خورده است.

صادرات مقاطع طویل فولادی از دو میلیون و ٢۶ هزار تن در ٩ ماهه پارسال با افزایش ۶ درصدی به دو میلیون و ١٣٨ هزار تن رسیده است.

میزان صادرات شمش فولاد در ۹ ماهه امسال نیز پنج میلیون و ٢٢۴ هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل یک درصد افزایش داشته است. در ۹ ماهه ۱۴۰۰ میزان این محصول از کشورمان پنج میلیون و ١٩٠ هزار تن بود.

همچنین براساس این گزارش، میزان صادرات مقاطع تخت فولادی از ابتدای امسال تا پایان آذر ماه، با کاهش ۳۰ درصدی ٣٢٠ هزار تن رسید. در صورنیکه در ٩ ماهه ۱۴۰۰ صادر ات مقاطع تخت فولاد معادل ۴۵۴ هزار تن بود.

در ٩ ماهه امسال ۶٣٠ هزار تن آهن اسفنجی صادر شده که به نسبت ٨۶٩ هزار تن صادر شده این محصول در مدت مشابه سال گذشته، کاهش ٢٨ درصدی را تجربه کرده است.

از مجموع کل محصولات فولادی تولید شده در ٩ ماهه سال جاری، دو میلیون و ۴۵٨ هزار تن صادر شده که یک درصد کمتر از میزان صادرات آن در مدت مشابه سال گذشته (دو میلیون و ۴٨٠ هزار تن) است.

کد خبر: ۲۰۴٬۶۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha