۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۱
 فاز ۳ توسعه شرکت توسعه پست‌های ایران ترانسفو کلنگ زنی شد
در اولین روز از دهه فجر:

فاز ۳ توسعه شرکت توسعه پست‌های ایران ترانسفو کلنگ زنی شد

زنجان- فاز ۳ توسعه شرکت توسعه پست‌های ایران ترانسفو با حضور مسئولین استانی کلنگ زنی شد.

به گزارش خبرنگار بازار،همزمان با نخستین روز از دهه مبارک فجر، ظهر امروز آیین کلنگ‌زنی فاز ۳ توسعه شرکت توسعه پست‌های ایران ترانسفو با حضور حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی رئیس‌کل دادگستری استان زنجان، بهروز عباسی دادستان مرکز زنجان، ابوالفضل خمسه بازرس‌کل استان زنجان و دیگر مسئولان استانی در محل سالن تولید شرکت توسعه پست واقع در شهرک صنعتی اشراق (علی آباد) برگزار شد.

گفتنی است فاز توسعه این شرکت قرار است طی دو سال و با اعتباری بالغ بر ۳ هزار میلیارد ریال در زمینی به مساحتی ۳.۵ هکتار از محل تخصیص یافته زمین‌های شرکت دانش‌بنیان احداث و برای بیش از ۱۰۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد کند و ناگفته نماند که این زمین با حمایت و مساعدت ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان به شرکت توسعه پست واگذار شده است.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران ترانسفو ضمن خیرمقدم به مسئولان استانی، اظهار کرد: در سال‌هایی که کشور عزیزمان و همینطور گروه صنعتی ایران ترانسفو مورد تحریم ظالمانه قرار گرفته است، تولید کشور روز به روز بالنده‌تر می‌شود و به حول قوه الهی اتفاقاتی در این کارخانه در حال رقم خوردن است که دقیقاً بر خلاف خواسته تحریم‌کنندگان است.

 فاز ۳ توسعه شرکت توسعه پست‌های ایران ترانسفو کلنگ زنی شد

بهزاد ظهیری، با قدردانی از حمایت‌های بی‌دریغ مسئولان دادگستری استان از گروه صنعتی ایران ترانسفو گفت: مقامات ارشد قضایی استان به‌خاطر ولایت‌مداریشان و باور ایمان و اعتقاد به توسعه و آبادانی کشور و استان همه جانبه از این گروه صنعتی در این سال‌ها حمایت کرده‌اند که اینجانب به نمایندگی از این مجموعه قدردان زحماتشان هستم.

وی با بیان اینکه اگر شرکتها خارجی شریک ایران ترانسفو در زمان تأسیس این کارخانه (در سال ۱۳۴۶) فکر می‌کردند که روزی این کارخانه رقیب آن‌ها در بازارهای جهانی خواهد شد قطعاً هیچ‌گاه این کارخانه را در کشور عزیزمان راه‌اندازی نمی‌کرد، خاطرنشان کرد: به حول قوه الهی ایران ترانسفو امروز رقیب بازارهای صادراتی شرکت های اروپایی شده است.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران ترانسفو تأکید کرد: ایران ترانسفو کامل‌ترین صنعت چرخه تأمین صنعت ترانسفورماتور دنیا است یعنی اینکه هیچ ترانسفورماتورسازی در دنیا همانند ایران ترانسفو از چرخه کامل اینچنینی برای تولید و تامین مواد و قطعات خطوط تولید ، برخوردار نیست و این موضوع به خاطر همت و غیرت جوانان مرز و بوم و متخصصان گروه صنعتی ایران محقق شده است.

ظهیری رمز موفقیت‌های ایران ترانسفو را به خاطر وجود تحریم‌ها توصیف کرد و گفت: اگر امروزه بالنده شدیم به خاطر وجود تحریم‌ها است چرا که توانستیم به تحریم‌ها با چشم فرصت نگاه کنیم. قطعاً اگر این تحریم‌ها وجود نداشت به دنبال تولیدات داخلی و خودکفایی حرکت نمی‌کردیم و همچنان مواد اولیه این شرکت را از طریق واردات تأمین می‌کردیم و دیگر خبری از تولید ورق هسته، تولید روغن و صدها قطعات دیگر نبود و آنچه اتفاق می افتاد تولید نبود بلکه مونتاژ با قطعات و مواد وارداتی بود . شرکت توسع پست‌های ایران ترانسفو یکی از شرکت‌های تابعه گروه صنعتی ایران ترانسفو است که در راستای توسعه و بهینه‌سازی شبکه برق کشور انوع پست‌های پیش‌ساخته، تابلوهای فشار متوسط، فشار ضعیف و انواع تابلوهای کنترلی را طراحی و تولید می‌کند.

دستاوردهای انقلاب اسلامی قابل قیاس با دوران پیش از انقلاب نیست

رئیس کل دادگستری استان زنجان اظهار داشت: انقلاب اسلامی حقیقتاً یک نعمت الهی است چرا که آرزوی ۱۲۴ هزار پیامبر به دست معمار کبیر انقلاب برآورده شد.

حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی، با اشاره به اینکه دستاوردهای انقلاب اسلامی قابل قیاس با دوران پیش از انقلاب نیست، گفت: باید دستاوردهای کشور در۴۳ سال گذشته در تمام حوزه‌ها بازگو شود،به طور مثال یکی از مؤلفه‌های اصلی ارزیابی اقتصاد "تولید ناخالص ملی" است که قبل از انقلاب این رقم ۱۶ درصد بود ولی به برکت انقلاب اسلامی این میزان به ۴۰ درصد رسیده است.

 فاز ۳ توسعه شرکت توسعه پست‌های ایران ترانسفو کلنگ زنی شد

وی با اشاره به موفقیت‌های گروه صنعتی ایران ترانسفو در ۴۳ سال گذشته گفت: ترانسفو در سال ۱۳۴۶ در حالی تأسیس شده است که در آن دوران فقط حدود ۳۰۰ کارگر را بکارگیری کرده بود ولی خوشبختانه امروزه تعداد پرسنل این گروه صنعتی به بیش از ۵ هزار نفر رسیده و ظرفیت تولید آن ۴۰ برابر شده است.

رئیس‌کل دادگستری استان زنجان رمز پویایی اقتصاد کشور را خارج کردن اقتصاد از سیستم دولتی دانست و اظهار داشت: همانطور که مقام معظم رهبری بارها و در دیدار اخیر با کارفرمایان و فعالین صنعتی فرمودنداقتصاد نباید دولتی باشد که متأسفانه در سال‌های گذشته ۱۰۰ درصد اقتصاد کشور در صنایع بزرگ دولتی بود ولی امروزه با رهنمودهای حکیمانه رهبر انقلاب اسلامی سهم بخش خصوصی در اقتصاد کشور ۳ برابر افزایش یافته و این رقم در حال افزایش است.

صادقی نیارکی با اشاره به دروغ‌های رسانه‌های معاند مبنی بر اینکه اقتصاد کشور در مشکل است، گفت: طبق گزارش بانک جهانی (به عنوان یک ارگان بی‌طرف) رتبه اقتصاد کشورمان از ۲۶ به رتبه ۱۸ ارتقا یافته است و این نشان دهنده آن است که اقتصاد ما آنطوری که رسانه‌های معاند بازگو می‌کنند، نیست و قطعاً با رهبری‌های حکیمانه مقام معظم رهبری از این رتبه هم بهتر خواهد شد.

ایجاد اشتغال و افزایش صادرات دستاورد این طرح توسعه

مدیرعامل شرکت توسعه پست های ایران ترانسفو نیز در این مراسم گفت: رشد مسمتر تولید و فروش، ایجاد واحدهای تحقیق و توسعه در راستای تولید محصولات جدید و تکمیل سبد محصول و حضور بیشتر در بازار صادرات از جمله دلایل اجرای طرح توسعه این واحد صنعتی است.

 فاز ۳ توسعه شرکت توسعه پست‌های ایران ترانسفو کلنگ زنی شد

علی نصیری اظهار داشت: به منظور تحقق این مهم، شرکت اقدام به درخواست زمین از شهرکهای صنعتی استان زنجان کرد که با همکاری ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان و مساعدت مسئولان امر از محل زمین‌های اختصاص یافته به شرکت‌های دانش بنیان، زمینی به وسعت ۳۵ هزار متر مربع مصوب و تحویل شد.

وی افزود: این شرکت در سال ۱۴۰۱ موفق به اخذ گواهی دانش بنیان در ۲ محصول استراتژیک پست های پد مانتد و پست های بتنی شده است.

نصیری گفت: طرح توسعه دانش بنیان شرکت توسعه پست های ایران ترانسفو با سرمایه گذاری سه هزار میلیارد ریالی صورت گرفته و با اجرای آن ظرفیت تولید این شرکت تا ۲ و نیم برابر افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه ایجاد اشتغال جدید برای ۱۰۰ نفر، افزایش قابل توجه صادرات، تولید سه محصول مهم جدید و دانش بنیان و تکمیل سبد محصول از دیگر دستاوردهای طرح توسعه شرکت توسعه پست‌های ایران ترانسفو است، گفت: مطابق با برنامه ریزی های صورت گرفته این طرح ظرف حدود ۲ سال آینده به بهره برداری می رسد.

کد خبر: ۲۰۳٬۹۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha