۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۱
افتتاح و بهره برداری ۷۲ پروژه شرکت آب منطقه‌ای گلستان در دهه فجر
مدیرعامل آب منطقه‌ای گلستان خبر داد؛

افتتاح و بهره برداری ۷۲ پروژه شرکت آب منطقه‌ای گلستان در دهه فجر

گرگان- حسینی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان از افتتاح و بهره برداری ۷۲ پروژه در دهه فجر امسال خبر داد و گفت: در این ایام ۱۰ طرح افتتاح و عملیات اجرایی ۶۲ پروژه هم آغاز می شود.

سید محسن حسینی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: در دهه فجر امسال ۷۲ پرژوژه افتتاح و بهره برداری خواهد رسید که عملیات اجرایی ۱۰ طرح آن اتمام یافته و افتتاح می شود و ۶۲ پروژه عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

به گفته مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان، در سفر ریاست جمهوری که در اسفندماه سال ۱۴۰۰ انجام شد، برای شش طرح آبرسانی شرکت آب منطقه‌ای استان ۱۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب شده که این اعتبار در سه سال تخصیص و جذب می شود.

وی با اشاره به اینکه لایروبی رودخانه های استان به زودی آغاز می شود، افزود: ۴۰ کیلومتر لایروبی رودخانه‌ها و ۱۴۰ متر دیواره‌سازی در دهه فجر آغاز خواهد شد.

حسینی یادآورشد: عملیات آزادسازی و رفع تجاوز به بستر و حریم رودخانه‌های استان از جمله پروژه‌های دهه فجر در گلستان است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان پیشرفت فیزیکی سد نرماب واقع در شهرستان مینودشت را ۷۵ درصد اعلام کرد و افزود: این سد به عنوان بزرگترین طرح حوزه آب در استان محسوب می شود که ساخت بدنه آن در یک ماه گذشته تکمیل شده و طرح های زیرمجموعه این سد با جدیت در دست پیگیری و اجرا قراردارد.

حسینی خاطرنشان کرد: از سفر رئیس جمهور به استان تا کنون ۵۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای سرعت بخشی به تکمیل سد نرماب و چهل چای مینودشت تخصیص یافته است.

به گفته وی، اجرای طرح ایجاد تونل انتقال آب از رودخانه خرمارود آزادشهر به طول شش کیلومتر در دهه فجر امسال عملیاتی می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان در خاتمه از تخریب ۷۵ آبندان غیر مجاز در استان خبردادو گفت: میانگین ظرفیت این آبندان ها بالغ بر پنج میلیون متر مکعب ذخیره غیرمجاز آب بوده است.

کد خبر: ۲۰۳٬۷۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha