۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۹
طرحهای اقتصادی نودرآمدزا در کهگیلویه و بویراحمد اجرایی می شود
معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

طرحهای اقتصادی نودرآمدزا در کهگیلویه و بویراحمد اجرایی می شود

یاسوج- معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: یکی از طرح های اقتصادی نو درآمدزا مزارع پرورش میلورم یا کرم میله‌ای در استان است که پرورش آن برای مصرف طیور و آبزیان رهاورد خوبی برای استان دارد.

به گزارش خبرنگار بازار، احسان عسکری ظهر سه شنبه در در نشست کارگروه اقتصاد دانش‌بنیان افزود: در راستای مباحث دانش‌بنیان و توسعه مشاغل روستایی و عشایری با فنی و حرفه‌ای، پارک علم و فناوری، بیمه روستایی و عشایری و حوزه اقتصادی تفاهم‌نامه‌ منعقد شد.

وی با بیان اینکه به دنبال شناسایی و اجرای طرح های اقتصادی نو درآمدزا در استان هستیم و هر کدام از دانشگاه‌های استان پنج ماموریت محوری در حوزه دانش‌بنیان‌ها تعریف کنند، گفت: طرحها باید اجرایی و سپس به سمت عملیاتی کردن سوق یابند و به دلیل اهمیت موضوع مجددا این جلسه ظرف روزهای آینده با حضور همه دانشگاه‌ها برگزار می شود.

عسکری با بیان اینکه با مشارکت فنی و حرفه‌ای تاکنون کلاس‌های آموزشی خوبی در این زمینه برگزار شده است، گفت: بخش قابل توجهی از اعتبارات ماده ۱۶ به این سمت هدایت می‌شود چرا که این طرح فوق‌العاده خوب و اثرگذار است و چنین برنامه‌ای برای پرورش حلزون نیز در دستور کار داریم.

وی اظهار داشت: پرورش حلزون برای استفاده در صنایع آرایشی و بهداشتی از درآمدزائی و سودآوری خوبی برخوردار است و در خصوص پرورش حلزون با دو شرکت تولید کننده محصولات آرایشی و بهداشتی استان گفتگو و رایزنی انجام شده است.

عسکری افزود: افرادی که متقاضی فعالیت در این حوزه باشند می‌توانند با دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان کار خود را آغاز کنند و در پایان یک ماه تا ۱۲ میلیون درآمدزایی داشته باشند.

کد خبر: ۲۰۳٬۶۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha