۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۳
بدهی  ۴۸۰ میلیون تومانی مخابرات به شهرداری آزادشهر
شهردار آزادشهر خبرداد؛

بدهی ۴۸۰ میلیون تومانی مخابرات به شهرداری آزادشهر

گرگان-سلطانی،شهردار آزادشهر از بدهی ۴۸۰ میلیون تومانی مخابرات به شهرداری خبر دادوگفت: اگر قبل از حفاری، هزینه لازم از دستگاه های خدمات رسان دریافت شود، شهرداری هم موظف به ترمیم در کمترین زمان می شود.

رضا سلطانی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: اداره آب و مخابرات از چهار سال گذشته تاکنون کنده کاری هایی در سطح شهر داشته اند.

شهردار آزادشهر افزود: شرکت مخابرات این شهرستان از سال ۹۶ تا کنون ۴۸۰ میلیون تومان به شهرداری بدهکار است که تاکنون پرداخت نکرده و با توجه به تورم موجود، شهرداری برای ترمیم معابر و خیابان ها باید ۱۰ برابر این مبلغ را تامین کند.

وی اضافه کرد: اگر قبل از اقدام به حفاری هزینه های لازم از دستگاه های خدمات رسان دریافت شود، شهرداری هم موظف به ترمیم کنده کاری ها در کوتاه ترین زمان خواهد بود.

وی با بیان این نکته که درسال ۱۴۰۰ کل بودجه شهرداری آزادشهر ۴۰ میلیارد تومان بود، افزود: از این مقدار ۶۰ درصد اعتبار عمرانی بوده که کل آن محقق شد.

سلطانی بیان کرد: در سال جاری هم کل بودجه شهرداری ۱۲۱ میلیارد تومان بوده که ۷۰ میلیارد تومان آن عمرانی است.

او درباره تعریض برخی خیابان های قدیمی آزادشهر، گفت: در این مورد گفت: سه خیابان اصلی و قدیمی ساز شهر آزاد شهر به تعریض نیاز دارد اما به دلیل عدم بودجه کافی نمی توانیم این اقدام را انجام دهیم.

وی اضافه کرد: با توجه به بودجه موجود، شهرداری نهایتاً می تواند در سال یک یا دو باب مغازه را تملک کند و در صورتی که بخواهد تعریض این خیابان ها را انجام دهد به دو قرن زمان نیاز دارد.

وی بیان کرد: مشکلات فعلی خیابان های آزادشهر به دلیل زیر ساخت نادرست به وجود آمده که باید در طرح تفصیلی به این موضوع توجه می شد.

سلطانی پیشنهاد داد: در برخی شهرها مانند آزاد شهر که نیاز فراوانی به تعریض خیابان ها وجود دارد باید به صورت اختصاصی برای این مورد بودجه پیش بینی شود.

وی تصریح کرد: به منظور کاهش ترافیک، دو خیابان ۲۰ متری ایجاد شد که باعث کاهش حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد از حجم ترافیک شد.

وی بیان کرد: ایجاد دو کمربندی در طرح تفصیلی، قطعا در کاهش ترافیک نقش موثری خواهد داشت که برای انجام مطالعات و رسیدن به مرحله عملیاتی این پروژه حدود یک سال و نیم زمان نیاز است.

شهردار آزاد شهر در توضیح فروش نان توسط دستفروشان، گفت: شهرداری در موضوع دستفروشان به واسطه مقابله با سد معبر می تواند ورود کند اما در کنار ما باید مرکز بهداشت و نیروی انتظامی هم حضور داشته باشند.

وی افزود: شهرداری می تواند دستفروشان را از سطح پیاده رو ها جمع آوری کند اما مقابله با آنان در خیابان اصلی، وظیفه پلیس راه است که در نهایت می تواند آن شخص را جریمه کند و متاسفانه این اعمال قانون از بازدارندگی کافی برخوردار نیست.

کد خبر: ۲۰۳٬۵۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha