۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۳
کمیته تعاون و مشارکت اقتصادی بانوان تشکیل شود
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده:

کمیته تعاون و مشارکت اقتصادی بانوان تشکیل شود

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده بر نقش اتاق تعاون ایران و بانوان در ایجاد دسترسی به بازار در سطح بین المللی تاکید کرد و گفت: کمیته تعاون و مشارکت اقتصادی بانوان تشکیل شود.

به گزارش بازار به نقل از اتاق تعاون ایران، انسیه خزعلی امروز (دوشنبه) با حضور در اتاق تعاون ایران و کمیسیون بانوان اظهار داشت: با توجه به لزوم ساماندهی مطالبات حقوقی، رفاهی، اجتماعی و ایجاد بسترهای حمایتی تعاونی های بانوان، کمیته تعاون و مشارکت اقتصادی بانوان با حضور نماینده این معاونت تشکیل شود.

وی بیان داشت: با توجه به نخستین کنگره بانوان تاثیرگذار در سطح بین‌المللی که به تازگی برگزار شده، مقرر شده که در دو بخش بازار فیزیکی و مجازی ارتباطات گسترده تری شکل بگیرد و فعالان اقتصادی حوزه بانوان بر بازار مجازی تمرکز بیشتری داشته باشند.

وی در خصوص بیمه در حوزه های صنایع دستی و قالیبافان بیان داشت: نیاز به ساماندهی ویژه ای در این حوزه می باشد؛ همچنین نظارت بر اجرا لازم است. شرایط هر شغل و چگونگی نظارت بر آن را به صورت مکتوب پیشنهاد بدهید که به صورت خاص در حوزه بانوان پیگیری کنیم.

خزعلی در ادامه نشست با اشاره به تشکیل و فعالسازی تعاونی های استانی و منطقه ای ابراز داشت: مجموعه های تعاونی در مناطق مختلف در تمام استانها با تخصص های مختلف تشکیل شود که این موضوع با مجلس هم مطرح شده که پشتیبانی ویژه از آن صورت بگیرد به گونه ای که امنیت شغلی داشته باشند و این معاونت به دنبال آن است.

وی گفت: توجه به برندینگ و بسته بندی و بالابردن کیفیت محصولات حائز اهمیت است که بتوان در بازارهای جهانی حضور قوی تری داشته باشیم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با تاکید بر اهمیت نوآوری در کسب و کار بیان داشت: نوآوری و کسب و کار نکته بسیار مهمی است که بانوان می توانند با قرارگیری در کانون خانواده با بهره گیری از این حوزه، فعالیت کنند و ما برای توسعه و تقویت این حوزه آمادگی داریم.

خزعلی در جمع بانوان تعاونگر خاطر نشان کرد: امیدواریم با همکاری شما، مجموعه های تعاونی و اتحادیه هایی تشکیل دهیم که در سطح کلان، فعالیت گسترده تری در حوزه بانوان داشته باشیم.

وی در بخش دیگری از این نشست، بر اهمیت برندینگ و حمایت از آن، توسعه شرکت های دانش بنیان، ارائه راهکارهایی برای حل مشکلات حوزه بیمه و ورود به حوزه فناوری های نوین، ارائه برنامه های خاص در حوزه بیمه قالیبافان و صنایع دستی با تمرکز بر کارگاه های کوچک تاکید کرد.

کد خبر: ۲۰۳٬۴۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha