۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۳
خط لوله ترک استریم برای صربستان حیاتی است
رییس جمهور صربستان:

خط لوله ترک استریم برای صربستان حیاتی است

رییس جمهور صربستان الکساندرووچیچ در مراسم بهره برداری از خط لوله گاز ترک استریم گفت پروژه خط لوله انتقال گاز ترکیه برای پیشرفت اقتصادی کشور بسیار مهم و حیاتی می باشد.

به گزارش خبرنگار بازار به نقل ازآناتولی، مراسم بهره برداری ازخط لوله ترک استریم که گاز روسیه را از طریق ترکیه به اروپا منتقل می کند، با حضورروسای جمهور ترکیه، روسیه و صربستان در روز چهارشنبه در استانبول برگزار شد.

ووچیچ در سخنرانی خود در مراسم افتتاحیه اظهار داشت که خط لوله انتقال گاز ترکیه از اهمیت زیادی برای آینده صربستان، جذب سرمایه گذاری و پیشرفت بیشتر اقتصادی و صنعتی کشور برخوردار است.

وی گفت که این خط لوله به صربستان امکان خرید گاز با قیمت های پایین تراز گذشته را خواهد داد  و او انتظار دارد که این پروژه تا نیمه دوم سال جاری به مرحله ی اجرا در آمده و گاز را به صربستان وصل کند.

ساخت خط لوله گاز ۴۰۳ کیلومتری، گاز را از صربستان به ولادیسین هان، لوژو ویجا، باجینا باستا و سایر مناطق منتقل می کند که متعاقبا رشد صنعتی افزایش می یابد.

پروژه ترک استریم شامل دو خط با ظرفیت کلی ۳۱.۵ میلیارد متر مکعب است که خط اول آن سالانه ۱۵.۷۵ متر مکعب گاز روسیه را به ترکیه و خط دوم نیز همین میزان گاز را از روسیه به اروپا منتقل می کند.

کد خبر: ۲٬۰۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha