۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۹
منطقه آزاد اروند از تشکل‌های گردشگری و صنایع دستی حمایت یکسان کند| پیگیری از طریق دستگاه‌های نظارتی
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

منطقه آزاد اروند از تشکل‌های گردشگری و صنایع دستی حمایت یکسان کند| پیگیری از طریق دستگاه‌های نظارتی

آبادان- جبار موید راد، یک فعال گردشگری گفت: سازمان منطقه آزاد اروند از تشکل‌های گردشگری و صنایع دستی به صورت یکسان حمایت کند.

جبار مویدراد در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: در زمینه گردشگری عده‌ای از عزیزان هستند که بدون داشتن کسب و کار گردشگری سال‌ها به صورت مطالعاتی و پژوهش محور به این صنعت کمک می‌کنند، که طبق استانداردهای آکادمیک به آنها فعال گردشگری گفته می‌شود.

وی افزود: افراد دیگری نیز در زمینه میراث فرهنگی فعالیت می‌کنند که به آنها دوستداران میراث فرهنگی گفته می‌شود.

این فعال گردشگری ادامه داد: در زمینه صنایع دستی فعالیت‌های خوبی توسط شهروندان آبادان و خرمشهر انجام شده و که این عزیزان فعال صنایع دستی تلقی می‌شوند.

مزایا شامل همه تشکل‌ها باشد
مویدراد توضیح داد: اکنون سه تعاونی صنایع دستی در منطقه آزاد اروند ثبت شده است و توانسته‌اند مطالبات را در قالب یک تشکل مردمی پیگیری کنند.

وی عنوان کرد: سازمان منطقه آزاد اروند ضرورت دارد از تشکل‌های گردشگری و صنایع دستی به صورت یکسان حمایت کند و به گونه ای عمل کند که اگر مزایایی برای یک تشکل در نظر گرفت برای تشکل دیگر نیز در نظر بگیرد.

این فعال گردشگری تصریح کرد: امسال نمایشگاه‌هایی در برخی شهرها برگزار شد و مردم از مدیر گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند انتظار دارند در زمینه میزان حمایت‌ها شفاف‌سازی کند از هر تشکل به چه شکل حمایت کرده است؟ آیا حمایت‌های وی یکسان بوده و اگر نبوده علت آن چیست؟

مخالفت شدید با ایجاد تشکل دولتی
مویدراد بیان کرد: مدیر گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند باید در راستای مردمی بودن ماهیت تشکل‌ها به ویژه تعاونی‌های صنایع دستی تلاش کند و نباید به گونه‌ای عمل شود که تشکل دولتی ایجاد شود زیرا اصل ماهیت تشکل، مردمی است.

وی تاکید کرد: صراحتا اعلام می‌کنیم تا زمانی که تشکل مردمی وجود دارد با ایجاد هر گونه تشکل دولتی شدیدا مخالف هستیم.

این فعال گردشگری بیان کرد: اخیرا برخی فعالان گردشگری و صنایع دستی خواستار شفاف‌سازی مدیر گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند در زمینه میزان حضور وی در نمایشگاه‌های گردشگری و صنایع دستی به ویژه هزینه بلیط پرواز و هتل وی شدند ولی تاکنون در این زمینه پاسخی دریافت نکرده‌اند.

ضرورت شفاف‌سازی هزینه کرد مدیر گردشگری
مویدراد خاطرنشان کرد: حق طبیعی مردم است که بدانند حضور مدیر گردشگری منطقه آزاد اروند در نمایشگاه‌های مختلف چه دستاوردی برای این منطقه داشته زیرا از هزینه بیت‌المال استفاده شده است. حتی تاکنون بودجه واحد گردشگری نیز اعلام نشده است که انتظار می‌رود در این زمینه شفاف‌سازی صورت گیرد.

وی اظهار کرد: ۱۸ الی ۲۱ بهمن ماه سال جاری شانزدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی وابسته تهران در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود و مدیر گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند ضرورت دارد حداکثر تا روز یکشنبه نهم بهمن ماه با فعالان گردشگری که به صورت شبانه‌روزی بدون کسب درآمد تلاش می‌کنند تماس گرفته و به منظور حضور این افراد در نمایشگاه پیش رو هماهنگی لازم را انجام دهد.

این فعال گردشگری افزود: رویه واحد گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند در هر سال به همین شکل بوده است و باید اکنون ارتقا پیدا کند نه اینکه تنزل پیدا کند.

لزوم تحقق مطالبات فعالان
موید راد ادامه داد: هیچ مدیری حق ندارد اختلاف سلیقه و یا خصومت شخصی را وارد یک سازمان دولتی کند و افراد تصمیم‌گیر در همه سازمان‌های دولتی موظف هستند به بهترین شکل به مردم جامعه هدف خدمت کنند و اگر هضم شرایط برای آنها دشوار است پس باید استعفا دهند.

وی تصریح کرد: تاکنون هیچ کدام از مطالبات به حق و مردمی که از مدیر فعلی گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند داشتیم محقق نشده است و چنانچه تا روز یکشنبه نهم بهمن ماه، واحد گردشگری به ریل اصلی و تخصصی باز نگشت قطعا اقدامات لازم را از طریق دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد، نمایندگان مردم در مجلس، دستگاه‌های نظارتی و ... انجام خواهیم داد.

کد خبر: ۲۰۲٬۶۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha