۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۸
ضعف شدید صنایع فرآوری کشاورزی در بافت| توقف خام فروشی در گرو ورود سرمایه گذاران
بازار بررسی کرد؛

ضعف شدید صنایع فرآوری کشاورزی در بافت| توقف خام فروشی در گرو ورود سرمایه گذاران

بافت- سه شهرستان بافت، رابر و ارزوئیه در حالی نقش مهمی در حوزه کشاورزی ایفا می کنند که نبود صنایع تبدیلی مواد غذایی منجر به خام فروشی و خارج شدن ارزش افزوده محصولات از این منطقه می شود.

بازار؛ گروه استان ها: صنایع فرآوری تاثیر بسزایی در حوزه کشاورزی داشته و منجر به افزایش ارزش افزوده، توسعه صادرات، کاهش ضایعات و کاهش ریسک می شود اما با این وجود، صنایع تبدیلی و تکمیلی در شهرستان های بافت، رابر و ارزوئیه که از قطب های کشاورزی استان کرمان به شمار می روند؛ مورد توجه قرار نگرفته و این منطقه از این نظر دچار فقر و عقب ماندگی جدی است.

باید در نظر داشت که حمایت از این گونه صنایع می تواند منجر به توسعه و تقویت اقتصاد کشاورزی شود. این در حالیست که مسئولان معتقدند نیاز است که سرمایه گذاران در این زمینه ورود کنند و می گویند که در صورت ورود سرمایه گذاران، از آنها حمایت خواهد شد.

فرصت های مطلوب سرمایه گذاری در حوزه کشاورزی بافت

نماینده مردم بافت، رابر و ارزوئیه در خصوص ضعف صنایع تبدیلی حوزه کشاورزی در شهرستان های بافت، رابر و ارزوئیه به بازار گفت: تقریبا دو ماه قبل از کارشناسان اداره کل صنایع فرآوری وزارت جهاد کشاورزی دعوت کردیم که در سه شهرستان حضور پیدا کردند و جلسات مختلفی با دهیاران و شوراهای سه شهرستان در خصوص ترویج صنایع فرآوری برگزار شد.

صمدالله محمدی ادامه داد: انتظار ما از مدیریت جهاد کشاورزی این است که نسبت به فرآوری محصولات کشاورزی سه شهرستان توجه داشته باشد.

محمدی گفت: از همه افرادی که دوستدار این منطقه هستند دعوت می کنم برای سرمایه گذاری در این شهرستان ها حضور پیدا کنند.

وی با اشاره به حمایت از سرمایه گذاران اظهار کرد: فرصت های مناسبی داریم که می توان از آنها بهترین استفاده را برد.

جلوگیری از خام فروشی در گرو حضور سرمایه گذاران در بافت

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بافت هم در گفتگو با با بازار با اشاره به کمبود صنایع تبدیلی بخش کشاورزی اظهار کرد: از تمامی سرمایه گذاران بخش خصوصی تقاضا دارم برای جلوگیری از خام فروشی در شهرستان حضور داشته باشند.

حسین الهی فر عنوان کرد: سرمایه گذاران در زمینه های اخذ مجوزها و تخصیص تسهیلات یارانه دار قطعا در شهرستان حمایت می شوند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بافت عنوان کرد: ما می توانیم در بحث گردو، محصولات گلخانه ای، کرک، گیاهان دارویی و سایر محصولات این شهرستان از سرمایه گذاران دعوت و حمایت می کنیم تا از خام فروشی فاصله بگیریم.

کد خبر: ۲۰۲٬۲۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha