۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۲
۲۰۰ شرکت فناور و استارتاپ در مراکز رشد و پارک فناوری زنجان مستقر هستند
رئیس پارک علم و فناوری زنجان:

۲۰۰ شرکت فناور و استارتاپ در مراکز رشد و پارک فناوری زنجان مستقر هستند

زنجان - رئیس پارک علم و فناوری زنجان گفت: ۲۰۰ شرکت فناور و استارتاپ در مراکز رشد و پارک فناوری استان مستقر هستند.

به گزارش خبرگزاری بازار به نقل از پارک علم و فناوری زنجان، داود مرادخانی با بیان اینکه تا به امروز در مجموع ۲۰۰ شرکت فناور و استارتاپ در مراکز رشد و پارک فناوری زنجان مستقر هستند، گفت: در حال حاضر این پارک علاوه بر متقاضیان جدید ۹۸ استارتاپ فناور دارد.

وی در مورد مشکل اختصاص زمین برای استقرار شرکت‌های دانش بنیان، اظهار کرد: برای حل این مشکل ابتدا ۱۰ هکتار زمین در جاده پایین کوه زنجان برای پارک تخصیص و تحویل دادند ولی به خاطر برنامه‌های راه و شهرسازی امکان تفویض قرارداد نهایی برای ما میسر نشد.

رئیس پارک علم و فناوری زنجان گفت: بعد از آن ۲.۵ هکتار از زمین‌های ارتش با همکاری استاندار برای پارک علم و فناوری در نظر گرفته شد اما بعد از مدتی اعلام کردند که زمین‌های ارتش را نیز نمی‌توانیم در اختیار پارک علم و فناوری قرار دهیم.

مرادخانی با بیان اینکه پارک علم و فناوری زنجان متقاضیان زیادی دارد اما متاسفانه به دلیل محدودیت مکانی امکان پذیرش آنها ممکن نیست، افزود: برای تحقق اکوسیستم علم و فناوری و ایجاد کسب و کار فناورانه در استان باید به شرکت‌های دانش بنیان توجه شود این موضوع می‌تواند در تحقق جهش تولید کمک کند.

وی با تاکید براینکه بودجه‌ای که برای پارک علم و فناوری داده شده به دلیل عدم تحویل نهایی زمین در حال عودت است، افزود: ما وظیفه داریم به جوانان کمک کنیم لذا زمین و ساختمان‌های بلااستفاده زیادی در زنجان وجود دارد که می‌تواند در توسعه و پیشرفت شرکت‌های دانش بینان تاثیرگذار باشد.

رئیس پارک علم و فناوری زنجان با تاکید براینکه توسعه تعداد شرکت‌های دانش بنیان در استان می‌توانست خیلی بیشتر از اینها اتفاق افتد، عنوان کرد: این پارک در سال ۹۷ راه اندازی شد و در این سال پارک زنجان از لحاظ نرخ رشد در کشور برتر بود اما متاسفانه در سال ۹۸ به دلیل مشکلات زمین و محل استقرار شرکت‌ها نرخ رشد تغییری نکرد.

مرادخانی با اشاره به اینکه  زنجان استعداد خوبی در رشد و توسعه شرکت‌های دانش بنیان دارد، افزود: انتظار داریم دستگاه‌های متولی در مسیر توسعه شرکت‌های دانش بنیان همگام و هم مسیر باشند چرا که رشد و توسعه اقتصادی٬ اجتماعی و فرهنگی مملکت در گرو توجه به حوزه‌های فناورانه و دانش بنیان است.

کد خبر: ۲۰٬۲۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha