۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
ایجاد ۴۵ هزار شغل در آذربایجان شرقی
در گفتگو با بازار عنوان شد؛

ایجاد ۴۵ هزار شغل در آذربایجان شرقی

تبریز- فتحی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی از ایجاد ۴۵ هزار شغل در استان طی ۱۰ ماه نخست امسال خبر داد.

حسین فتحی در گفتگو با خبرنگار بازار در خصوص آخرین وضعیت استان در سامانه ملی رصد اشتغال گفت: تعهد استان برای ایجاد اشتغال در سال جاری، ۴۵ هزار و ۷۹۴ نفر بود که در ۱۰ ماهه امسال، ۴۸ هزار و ۵۸۳ شغل معادل ۱۰۶ درصد در این سامانه ثبت شده و در سه مرحله نیز مورد راستی‌آزمایی قرار گرفته است.

فتحی درخصوص عملکرد بانک‌های استان در پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی نیز گفت: آذربایجان شرقی از نظر میزان تسهیلات پرداختی در این حوزه رتبه دوم و از نظر جذب تسهیلات رتبه سوم کشور را دارد و در ۱۰ ماهه، ۱۲۱ میلیارد تومان برای ۲۰۸۹ طرح پرداخت شده است.

وی همچنین از پرداخت ۸۶۵ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال از سوی کمیته امداد و ۲۷۲ میلیارد تومان از سوی بهزیستی به مددجویان این دو نهاد حمایتی خبر داد و گفت: این تسهیلات از محل تبصره ۱۶ قانون بودجه پرداخت شده است که سهم کمیته امداد از این تسهیلات یک‌هزار میلیارد تومان و سهم بهزیستی ۵۰۵ میلیارد تومان بوده است.

فتحی ابراز داشت: در جلسه اخیر کمیته اشتغال استان نیز ۱۷۳ طرح اشتغال پایدار روستایی به ارزش ۲۸۰ میلیارد تومان، مورد تصویب قرار گرفت که تسهیلات این طرح‌ها از محل منابع بازپرداختی بانک‌ها پرداخت خواهد شد.

کد خبر: ۲۰۱٬۵۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha