۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۷
سالانه یک میلیون تن محصولات کشاورزی در ایلام تولید می شود
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

سالانه یک میلیون تن محصولات کشاورزی در ایلام تولید می شود

ایلام- زرین جوب، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی ایلام گفت: در حال حاضر سالانه یک میلیون تن محصولات کشاورزی در ایلام تولید می شود.

حشمت زرین جوب در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: در سالهای عادی در استان ایلام سالانه یک میلیون تن محصولات کشاورزی مختلف تولید می شود که ۸۳۰ هزار تن آن یعنی بیش از ۸۰ درصد آن تولیدات گیاهی است.

وی افزود: استان ایلام به رغم مساحت کوچک، رتبه سوم تولید کلزا و همچنین رتبه دوم تولید گل نرگس در کشور را ارد.

زرین جوب تصریح کرد: استان ایلام کیفی ترین گندم کشور را تولید می کند، هم اکنون ۲ برابر نیاز استان گندم تولید می شود و ظرفیت ذخیره سازی سیلوهای گندم استان ۴۵۰ هزار تن است.

وی‌ ادامه داد: تولید گندم در استان در بهترین شرایط ۳۲۶ هزار تن بوده و مازاد گندم عموما به استان های دیگر بخصوص تهران ارسال می شود.

زرین جوب در ادامه گفت: ایلام یکی از معدود استان هایی است که با داشتن ۱۸ شرکت تولید و فرآروی بذر، به بیش از ۱۶ استان کشور بذر ارسال می کند.

معاون جهاد کشاورزی ایلام اضافه کرد: در استان بذرهای تولید می شود که در مقابل بیماری های گیاهی مقاوم هستند و بیمارهای گیاهی مرتب به روز رسانی می شوند.

وی همچنین گفت: استان ایلام پتانسیل خوبی برای توسعه گیاهان دارویی دارد به دلیل خام فروشی مغفول مانده است،با همکاری بنیاد برکت، بنیاد علوی و ستاد اجرای فرمان حضرت امام(ره) اقدامات خوبی برای توسعه این بخش صورت گرفته است.

زرین جوب افزود: یک شرکت دانش بنیان گیاهان دارویی با ۸ میلیارد تومان تسهیلات در استان تاسیس شده است.

کد خبر: ۲۰۱٬۴۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha