۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۵
بررسی «بودجه‌های استانی» در کمیسیون تلفیق| چالش‌های جدی در این زمینه وجود دارد
عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ مطرح کرد

بررسی «بودجه‌های استانی» در کمیسیون تلفیق| چالش‌های جدی در این زمینه وجود دارد

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ در مجلس گفت: موضوع مهم «بودجه‌های استانی» صبح امروز در کمیسیون تلفیق بررسی شد و چالش‌های جدی در این زمینه بررسی و سوالات متعددی ازسوی نمایندگان طرح شد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، عبدالله ایزدپناه در تشریح موضوعات بررسی شده در کمیسیون تلفیق بودجه سال آینده، گفت: باتوجه به ارسال دیرهنگام لایحه بودجه به مجلس، اعضای کمیسیون تلفیق از ابتدای هفته به صورت ۳ شیفت در حال بررسی این لایحه هستند، تا هرچه سریع‌تر کلیات آن بررسی و روز یکشنبه به صحن علنی ارائه شود.

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طی این چند روز مسئولان اقتصادی و وزرای مختلف جهت دفاع از موضوعات لایحه به صحن کمیسیون آمده و با نمایندگان تبادل‌نظر کردند، افزود: موضوع مهم «بودجه‌های استانی» صبح امروز در کمیسیون تلفیق بررسی شد و چالش‌های جدی در این زمینه بررسی و سوالات متعددی ازسوی نمایندگان طرح شد چراکه این بودجه‌ها در تخصیص‌ها با مشکلاتی رو به رو می‌شوند.

وی ادامه داد: مسئولان دولتی و مسئولان سازمان برنامه و بودجه شاخص‌های درخصوص مسائلی همچون محرومیت‌ها و نرخ بیکاری مطرح کردند که به نظرم این شاخص‌ها چندان صحیح نیستند یا اینکه اطلاعات کافی نسبت به این شاخص‌ها ندارند چراکه در برخی از شهرها نرخ بیکاری صفر درصد و در برخی دیگر مانند ایذه بالای ۴۵ درصد است لذا نمایندگان نسبت به این موضوع با توجه به کامل نبودن اطلاعات مسئولان گله‌مند بودند.

ایزدپناه مطرح کرد: همچنین دولت قصد واگذاری تعداد قابل‌ملاحظه‌ای از پروژه‌های ملی را به استان‌ها دارد اما ما نگرانیم که این پروژه‌ها به سرنوشت بودجه‌های استانی دچار شوند لذا نمایندگان با این مسئله مخالف هستند بنابراین این پروژه‌ها باید ملی بمانند چراکه اگر به استان‌ها واگذار شوند در اجرا دچار مشکل خواهند شد.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بطور مثال از آنجا که سال گذشته سهم مالیات بر ارزش افزوده‌ای که باید به بخش ورزش تعلق گیرد به این بخش اختصاص پیدا نکرده، نمایندگان نسبت به این موضوع نیز گلایه داشتند البته در زمان بررسی جزئیات بیشتر به این موضوع خواهیم پرداخت.

کد خبر: ۲۰۰٬۶۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha