۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۵
فراتر از شاخص جمعیت اعتبارات استانی توزیع می شود
رئیس مدیریت و برنامه ریزی اردبیل:

فراتر از شاخص جمعیت اعتبارات استانی توزیع می شود

اردبیل- شایقی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی اردبیل گفت: اعتبارات استان اردبیل فراتر از شاخص جمعیت توزیع می شود تا محرومیت ها و کاستی ها در شهرستان ها از بین برود.

داود شایقی در گفت و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: با همراهی استاندار اردبیل به صورت هفتگی پیگیر تخصیص منابع از سازمان برنامه و بودجه هستیم تا اعتبارات بیشتری جذب استان شود.

وی تصریح کرد: ما در این استان از بین ۱۰ استاندار معرفی شده استانداری را داشتیم که حتی دو بار به سازمان برنامه و بودجه مراجعه نکرد در حالی که استاندار بومی ما در دولت سیزدهم به صورت هفتگی پیگیر تخصیص و تامین اعتبارات ملی و استانی است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی اردبیل ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ بالغ بر سه هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان برای استان اردبیل اعتبار گرفتیم که سعی شد فراتر از شاخص جمعیت به تناسب محرومیت توزیع منابع انجام شود.

شایقی جمعیت یک میلیون و ۲۷۰ هزار نفری استان اردبیل را یادآور شد و بیان کرد: ۱.۵۶ درصد جمعیت کشور در استان اردبیل بوده که تقسیم بودجه براساس این سرانه انجام می شود.

وی اضافه کرد: بر همین اساس توزیع اعتبار استانی به تناسب جمعیت ۴۵.۵ درصدی اردبیل انجام می شد تا نیمی از اعتبارات به مرکز استان تخصیص می یافت اما برای جلوگیری از سیل مهاجرت به اردبیل ما شاخص محرومیت در کنار ۱۶ شاخص دیگر را ملاک توزیع اعتبارات قرار دادیم تا سایر شهرستان ها سهم بیشتری را دریافت کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی اردبیل گفت: از سهم ۲۹ درصدی اردبیل سعی کردیم بین سایر شهرستان ها توزیع اعتبارات را انجام دهیم تا محرومیت در این مناطق به حداقل برسد.

شایقی اولویت توزیع اعتبارات را توجه به پروژه های نیمه تمام در حوزه بزرگراه و سایر پروژه های زیربنایی دانست و تصریح کرد: با اخذ مجوز ماده ۲۳ و ارائه گزارش توجیهی تلاش کردیم تا برای چهارخطه های استان، راه آهن و تکمیل سدها و مجتمع های آبرسانی اعتبارات خوبی را از منابع ملی دریافت کنیم.

وی ادامه داد: راه اصلی کلور – درام، اردبیل – مشگین شهر، مشگین شهر – پارس آباد، رضی – گرمی – بیله سوار، تونل جیران و تونل اسالم از جمله این پروژه هاست.

کد خبر: ۲۶۹٬۸۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha