۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۹
 چشم اقتصاد به مجلس یازدهم

چشم اقتصاد به مجلس یازدهم

نوشهر - امروز نیاز ضروری کشور، رفع مشکلات اقتصادی و بهبود معیشت است و این امر بدون حضور افراد صاحب تجربه و دانش در حوزه اقتصاد و در راس قوه مقننه میسر نخواهد بود.

مهدی جهانشاهی؛ خبرگزاری بازار، برکسی پوشیده نیست که امروز کشور با مشکلاتی در حوزه اقتصاد همچون رکود در تولید، بیکاری جوانان، قاچاق کالا و ارز، تعطیلی بنگاههای اقتصادی، عدم وجود چشم انداز روشن برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی، ناکارآمدی قوانین پولی و بانکی و عدم توجه به ظرفیت های داخلی و بی انضباطی مالی دستگاهها و موارد دیگر دست به گریبان است که ماحصل همه این مشکلات معیشت مردم به مخاطره افتاده و سفره مردم هر روز کوچکتر می شود.

راه حل برون رفت از مشکلات فوق را می توان در مجلسی یافت که به فرموده معمار کبیر انقلاب در راس امور باشد. مجلس با دو ابزار قدرتمند تدوین قوانین درست و کاربردی و نظارت بر حسن اجرای قانون در حوزه اقتصادی می تواند بسیاری از مشکلات این بخش را حل کند.

با قاطعیت می توان گفت که تمامی منتخبین راه یافته به مجلس یازدهم انتقاد به وضع موجود در حوزه معیشت و اقتصاد را در صدر شعارهای انتخاباتی خود قرار داده و به مردم قول رفع مشکلات و بهبود معیشت آنها را داده و امروز مردم توقع دارند که منتخبین آنها به وعده خود عمل کرده و اثرات آن را در سفره خود مشاهده کنند.

بی تردید اولین گام عملی منتخبین در تحقق وعده های خود به مردم انتخاب رئیس و اعضای هیئت رئیسه مجلس یازدهم منطبق با واقعیت های جامعه است. امروز نیاز ضروری کشور رفع مشکلات اقتصادی و بهبود معیشت زندگی مردم خواهد بود و این امر مهم بدون حضور افراد صاحب تجربه و دانش کافی در حوزه اقتصاد در راس قوه مقننه میسر نخواهد شد.

خوشبختانه در این دوره افرادی با سابقه اجرائی و دانش کافی در حوزه اقتصاد وارد مجلس یازدهم شدند که این ظرفیتها باید با یک هم افزایی و تشریک مساعی به نقطه مطلوب برسد. 

منتخبین مجلس یازدهم با این اقدام خود چراغ سبزی به مردم در جهت رفع مشکلات اقتصادی نشان خواهند داد و باید این مسئله را یادآور شد که عدم رسیدگی به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم کشور را با بحرانهای اجتماعی روبرو خواهد کرد.

باید منتظر ماند و دید که آیا شمس مجلس یازدهم این بار هم از شمال کشور طلوع خواهد کرد یا نه!

مهدی جهانشاهی مدرس دانشگاه و مدیرعامل سازمان تلاشگران فرهنگ و توسعه

کد خبر: ۲۰٬۰۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha