۴۰ درصد تنباکوها تقلبی است
نایب رئیس اتحادیه عطار و سقط فروشان تهران:

۴۰ درصد تنباکوها تقلبی است

نایب رئیس اتحادیه عطار و سقط فروشان تهران گفت: هم اکنون بیش از ۴۰ درصد تنباکوهایی که در بازار عرضه می‌شود تقلبی است که برای سلامتی مصرف کننده هایشان ضررآفرین است.

به گزارش بازار، مجید نعمتی افزود: امکان تقلب برای تنباکوی تولید داخل به دلیل قیمت و حاشیه سود پایین، کمتر وجود دارد، اما به دلیل ساده بودن تولید تنباکوی تقلبی و قاچاق آن، تمایل متقلبان به تمرکز روی تنباکوی تقلبی بیشتر است.

او گفت: هم اکنون پرینت و هولوگرام درج شده روی سیگارها به منزله شناسه آن‌ها محسوب می‌شود و ازاین طریق با قاچاق و تقلب آن جلوگیری می‌شود.

وی افزود: کد رهگیری روی کالا تنها برای رصد زنجیره تولید استفاده می‌شود و در زمینه مقابله با قاچاق کالا کاربردی ندارد.

نعمتی با بیان اینکه هرگونه تبلیغات و فروش سیگار در فضای واقعی و مجازی براساس قانون ممنوع است، افزود: توزیع کننده‌های سیگار تنها به صورت حضوری و فقط به افراد بالای ۱۸ سال می‌توانند سیگار عرضه کنند.

نایب رئیس اتحادیه عطار و سقط فروشان تهران گفت: از ابتدای مهرماه امسال عاملین توزیع استانی موظف شدند سیگار و تنباکو را تنها با کد ملی به فروش برسانند.

او درباره فعالیت سایر رسته‌های این اتحادیه در فضای مجازی گفت: هر رسته صنفی دیگر به جز سیگارفروشان عضو این اتحادیه که دارای جواز کسب معتبر هستند می‌توانند برای فروش محصولات خود در فضای مجازی فعالیت کنند.

کد خبر: ۲۰۰٬۱۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha