۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۸
 تاثیر رابطه مالی شرکت‌های ارزیابی کیفیت و تولیدکنندگان کالا
مدیر فنی مرکز تحقیقات صنایع انفورماتیک مطرح کرد

تاثیر رابطه مالی شرکت‌های ارزیابی کیفیت و تولیدکنندگان کالا

مدیر فنی مرکز تحقیقات صنایع انفورماتیک گفت: رابطه مالی مستقیم بین شرکت‌های ارزیابی کیفیت و اعطای گواهی استاندارد با تولیدکنندگان و وارد کنندگان کالا می‌تواند بر نتیجه ارزیابی اثرگذار باشد.

به گزارش بازار، احمدرضا کلیشادی افزود: مرکز تحقیقات صنایع انفورماتیک محصولات مختلف را از نظر مطابقت با استاندارهای ملی و بین المللی ارزیابی و گواهی نامه مطابقت با استاندار اعطا می‌کند و در این بین هزینه‌های ارزیابی و اعطای نشان کیفی از خود تولیدکننده و یا واردکننده دریافت می‌شود.

وی ادامه داد: علی رغم رابطه مالی مستقیم، اما معمولا آزمایشگاه‌های ارزیابی کیفیت که زیر نظر سازمان‌های دولتی کار می‌کنند و استاندارد ۱۷۰۲۵ را پیاده سازی کرده اند، تحت مراقبت و بررسی صلاحیت قرار دارند و باید این آزمایشگاه‌ها رویه‌هایی را اجرا کنند که بی طرفی آن‌ها حفظ شود.

مدیر فنی مرکز تحقیقات صنایع انفورماتیک گفت: نحوه ارزیابی‌های ما به ۲ روش انجام می‌شود، گاهی ممکن است شرکت تولیدکننده یک نمونه از محصول را برای ما ارسال کند و ما صرفا همان نمونه ارسالی را ارزیابی و آزمایش می‌کنیم که معمولا سالیانه یا هر ۳ سال یکبار نمونه محصول برای ما ارسال می‌شود، در روش دوم شرکت ارزیاب بصورت تصادفی یک نمونه از محصول را انتخاب و ارزیابی می‌کند.

کد خبر: ۲۰۰٬۱۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha