۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۲
شناورسازان خوزستانی از فرصت تامین تجهیزات وزارت نفت بهره لازم را ببرند
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

شناورسازان خوزستانی از فرصت تامین تجهیزات وزارت نفت بهره لازم را ببرند

خرمشهر- فیصلی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر گفت: وزارت نفت با انتشار یک دستورالعمل، تصمیم دولت مبنی بر تامین شناورها و خدمات مربوط به آنها توسط شرکت‌های داخلی را اعلام کرد.

هانی فیصلی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه اخیرا نشستی با حضور مدیران دولتی، فعالان بخش خصوصی و شرکت‌های شناورسازی جنوب غرب خوزستان به میزبانی اتاق بازرگانی خرمشهر برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اعلام دستورالعمل وزارت نفت مبنی بر تامین ۶۷ شناور در ابعاد و حجم‌های مختلف توسط شرکت‌های داخلی، لازم دیدیم با گرد هم آوردن شرکت‌های شناورسازی منطقه، نسبت به اتخاذ تصمیم مناسب به منظور بهره برداری از این فرصت اقدام لازم را انجام دهیم.

وی ادامه داد: بر اساس این دستورالعمل قراردادی ۱۰ ساله و با تضمین دولت با شرکت‌های شناورسازی برای تامین، تعمیر و نگهداری شناورهای مورد نیاز وزارت نفت بسته خواهد شد که این امر می‌تواند تاثیر به سزایی در رونق صنعت کشتی‌سازی کشور ایجاد کند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر افزود: استان خوزستان و شهرستان خرمشهر به طور خاص، یکی از قطب‌های شناورسازی کشور به شمار می‌روند که شرکت‌های فعال در این عرصه با امکان تولید کشتی‌های مختلف و با کاربردهای متنوع، سالیان طولانی این صنعت را با وجود مشکلات متعدد سر پا نگه داشته‌اند.

فیصلی توضیح داد: تولید شناور در جهان توسط کشورهای معدودی صورت می‌گیرد که این افتخار برای کشورمان نیز توسط شرکت‌های دولتی و خصوصی به صورت یک فرآیند صنعتی مهم به بار آمده است.

وی تاکید کرد: با توجه به رقابتی بودن تامین شناورهای مورد نیاز وزارت نفت در سراسر کشور، لازم است در اسرع وقت شرکت‌های منطقه ،قدرت خویش در تامین و تولید شناورهای اعلام شده را به وزارت نفت اعلام کرده و پس از آن جزئیات دیگر را بررسی کنند تا این فرصت درآمدزایی برای استان خوزستان و اشتغال آفرینی جوانان منطقه به سادگی از بین نرود.

کد خبر: ۱۹۹٬۹۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha