۲۳ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۵
صندوق‌های بازنشستگی باید به طور تدریجی از بدنه دولت جدا شوند
رییس کمیسیون اجتماعی مجلس:

صندوق‌های بازنشستگی باید به طور تدریجی از بدنه دولت جدا شوند

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس، با بیان اینکه صندوق‌های بازنشستگی دارای اموالی هستند که با استفاده از آنها می توانند به ارائه خدمات به بازنشستگان بپردازند بر ضرورت منفک شدن صندوق‌ها از بدنه دولت تاکید کرد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، مهدی عیسی زاده، در پاسخ به اینکه چه تدابیری برای احیای صندوق‌های بازنشستگی در قوانین برنامه هفتم توسعه و بودجه ۱۴۰۲ اندیشیده شده است، گفت: صندوق‌ها دارای اموالی هستند که تاکنون به خوبی از آنها استفاده نشده است و مدیران این صندوق‌ها باید سود حاصل از آنها را برآورد کرده و به بازنشستگان پرداخت می‌کردند.

نماینده مردم میاندوآب، چهاربرج و باروق در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: صندوق‌های بازنشستگی وابستگی زیادی به بودجه و بدنه دولت دارند و هر اندازه این وابستگی بیشتر شود با چالش‌های بیشتری نیز مواجه خواهند شد.

وی تصریح کرد: این وضعیت به ابرچالش حوزه صندوق‌های بازنشستگی تبدیل شده است بنابراین نیاز است این صندوق‌ها به طور تدریجی از بدنه دولت جدا شوند و با استفاده از منابعی که دارند به ارائه خدمات بپردازند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: ما همچنان از بدنه و بودجه دولت برای مصارف صندوق‌ها در جهت پرداخت حقوق بازنشستگان استفاده می‌کنیم در حالی که بازنشستگان صاحبان اموال صندوق‌ها هستند.

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: ما معتقدیم می‌توان بر اساس فرمولی که اقتصاددانان و مسئولان مربوطه ارائه می‌دهند بدون نیاز به منابع دولتی از سود حاصل از سرمایه‌گذاری بازنشستگان در صندوق‌ها برای تامین رفاه، معیشت و خدمات درمانی این قشر به طور بهینه استفاده کرد.

کد خبر: ۱۹۹٬۷۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha