۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۰
میزان پروتئین گندم خوزستان بالاتر از میانگین کشوری است/ لزوم افزایش حجم تولید در هر هکتار
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان:

میزان پروتئین گندم خوزستان بالاتر از میانگین کشوری است/ لزوم افزایش حجم تولید در هر هکتار

اهواز - رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: در حالی که متوسط پروتئین موجود در گندم در کشور ۱۲ درصد است این رقم در خوزستان ۱۳ درصد است.

کیخسرو چنگلوائی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه گندم خوزستان نسبت به گندم سایر نقاط کشور کیفیت بیشتری دارد، اظهار کرد: گندم موجود در کشور به صورت متوسط ۱۲ درصد پروتئین دارد در حالی گندم تولید شده در استان خوزستان ۱۳ درصد پروتئین دارد.

وی افزود: این امر باعث شده گندم تولیدی در استان خوزستان از کیفیت بالایی برخوردار باشد و متقاضیان فراوانی دارد و می تواند برای سلامتی مردم کشور بسیار مفید واقع شود.

چنگلوائی همچنین با اشاره به اینکه به دنبال افزایش حجم تولید گندم در هر هکتار هستیم، تاکید کرد: کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در حال فعالیت روی این موضوع هستند که تولید گندم خوزستان با همین شرایط در هر هکتار افزایش یابد و بتوانیم تولیدات استان را افزایش داده و به اقتصاد کشاورزان استان نیز کمک کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان توضیح داد: در حال حاضر متوسط برداشت گندم در هر هکتار کمی بیشتر از چهار تن است، بیان کرد: به دنبال افزایش این حجم تا هفت تن در هر هکتار هستیم و این امر در برخی مزارع الگویی جواب مثبت داده است.

کد خبر: ۱۹٬۹۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha