۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۲
لزوم دقت دستگاه‌های نظارتی در نحوه تخصیص منابع  صندوق توسعه ملی
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس مطرح کرد

لزوم دقت دستگاه‌های نظارتی در نحوه تخصیص منابع صندوق توسعه ملی

حسینی، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، تامین هزینه‌های درمانی، خرید تجهیزات از شرکت‌های دانش‌بنیان و کمک به کسب و کارهای آسیب دیده را ازجمله موارد هزینه یک میلیارد یورو برداشت شده از صندوق توسعه ملی عنوان کرد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمد حسینی به مسیرهای هزینه‌کرد مبلغ برداشته شده از صندوق توسعه ملی اشاره کرد و گفت: برداشت یک میلیارد یورو از صندوق توسعه ملی با هدف تامین هزینه‌های درمانی، کمک به کادر درمان، مشکلات حوزه وزارت بهداشت و کمک به صندوق بیمه بیکاری صورت گرفته است چراکه فعالیت بسیاری از بنگاه‌های اقتصادی به دلیل شیوع بیماری کرونا محدود و کارگران آن‌ها متضرر شده‌اند.

نماینده مردم تفرش و آشتیان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مقام معظم رهبری در جریان موافقت خود با این برداشت، خواهان مدنظر قرار دادن شرکت‌های دانش‌بنیان شده‌اند تا تجهیزات و دستگاه‌ها از شرکت‌های داخلی خریداری شود و به دنبال آن تولید داخلی رونق گیرد.

وی با یادآوری اینکه کمیسیون بودجه جهت مشخص کردن مسیرهای هزینه کرد، یک میلیارد یورو برداشته شده از صندوق، جلسه‌ای را با حضور مسئولان مربوطه برگزار کرد، توضیح داد: در جریان این جلسه وزارت بهداشت سرفصل‌هایی ارائه کرد که تهیه دارو و تجهیزات مورد نیاز، جذب پرسنل، تکمیل بیمارستان‌های نیمه تمام با بیش از ۸۵ درصد پیشرفت ازجمله این پیشنهادات به شمار می‌آیند.

به گفته حسینی براساس نامه‌ سازمان برنامه و بودجه به صندوق توسعه ملی، معادل ۳۵۰ میلیون یورو توسط بانک مرکزی به حساب دولت واریز و بخشی از آن به وزارت بهداشت درمان پرداخت شده و مقداری از آن نیز به دست صندوق بیمه بیکاری پرداخت رسیده است.

عضو کمیسیون بودجه مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: انتظار است دستگاه‌های نظارتی در نحوه تخصیص این منابع دقت کرده تا دارو و تجهیزات درمانی به درستی تامین و  به کسب و کارهای آسیب‌دیده، کارگران و کارفرمایان و... کمک شود.

کد خبر: ۱۹٬۹۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha