۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۰۰:۵۴
 ۲ دستاورد سفر فرزین به کشورهای حاشیه خلیج فارس
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس مطرح کرد

۲ دستاورد سفر فرزین به کشورهای حاشیه خلیج فارس

سیاهکلی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: سفر به کشورهایی که نقش میانجی در آزادسازی منابع مالی بلوکه شده ایران دارند، می‌تواند تاثیرگذار باشد.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، لطف الله سیاهکلی، نماینده مردم قزوین و عضو کمیسیون صنایع و معدن در مجلس شورای اسلامی درباره نتایج سفر رئیس کل بانک مرکزی به کشورهای همسایه از جمله قطر و امارات گفت: مبادله تجاری با یک یا دو ارز مانند یورو و دلار به استعمار نوین کمک می‌کند. دلار، کاغذی بدون پشتوانه است که با قدرت نظامی، هژمونی جهانی آمریکا و ایجاد ترس برجان دولت‌ها حفظ شده است؛ بنابراین در صورتیکه برای دلار آمریکا جایگزینی وجود داشته باشد که به راحتی هم در منطقه آسیا با وجود چین، هند و روسیه امکان پذیر است، می‌توان با این پدیده شوم مقابله کرد.

وی در ادامه اضافه کرد: استفاده از ارزهای منطقه‌ای راه مقابله با دلار است. چرا نباید از ارزهای منطقه‌ای استفاده کرد؟ چرا همسایگان معاملات خود را با دلار معامله می‌کنند؟ هر کشوری می‌تواند با پول رایج خود دست به معامله زند.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی در این خصوص یادآور شد: آرام آرام با این استعمار نو باید به مبارزه پرداخت و به اثبات رساند که ارزهای مطرح دنیا پشتوانه ندارند و کاغذی بیش نیستند. برای دستیابی به این مرحله کارهایی مانند سفررئیس کل بانک مرکزی به کشورهای قطر و امارات تقویت کننده است.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن با اشاره به اینکه پیمان‌های پولی با انجام چنین سفرهایی قوت می‌گیرد، ابراز کرد: سفر به کشورهایی که نقش میانجی در آزادسازی منابع مالی بلوکه شده ایران در کشورهایی مانند کره جنوبی و مباحثی مانند تحریم‌های پولی و بانکی دارند می‌تواند تاثیرگذار باشد.

سیاهکلی در ادامه افزود: رئیس کل بانک مرکزی برخلاف رئیس کل قبلی نباید بانک‌ها را به ارز مرغوب و غیر مرغوب تقسیم کند، این نگاه غلط است. ارزی که بتوان با آن در منطقه دست به معامله زد، باید محترم دانسته شود.

کد خبر: ۱۹۹٬۱۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha