۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۵
طرح ساماندهی کارکنان دولت تبعیض شغلی را از بین می برد| نباید در یک اتاق دو نوع دریافتی داشته باشیم
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

طرح ساماندهی کارکنان دولت تبعیض شغلی را از بین می برد| نباید در یک اتاق دو نوع دریافتی داشته باشیم

موسوی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت تبعیض شغلی را از بین خواهد برد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی، با اشاره به طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت، گفت:برای افرادی با قراردادهای حجمی، شرکتی، خدماتی مهم است که در زمینه اشتغالشان تبدیل وضعیت شوند.

وی با بیان اینکه افراد مذکور به لحاظ اینکه ارتباط شغلی با ادارات ندارند، زندگیشان دچار تزلزل شده است، بیان کرد: ما می خواهیم این افراد را تبدیل وضعیت کنیم لذا تبدیل وضعیت افراد با قراردادهای حجمی، شرکتی و خدماتی باید در مجلس تعیین تکلیف شود.

این نماینده مجلس تاکید کرد: به عنوان مثال مشاهده می شود که در یک اتاقی چند کارمند فعالیت می کنند، اما یک کارمند ۱۵ میلیون و کارمندی دیگر ۵ میلیون دریافتی دارد که این مسئله، تبعیض آمیز است. آیا این مسئله نوعی فساد نیست؟ آیا این مسئله نوعی بی توجهی به تکریم انسانی نیست؟ پس این همه فرمایشات خداوند و همچنین روایات و احادیث معصومین(ع) برای چیست؟

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما باید به تبدیل وضعیت افرادی که در حوزه های مختلف از جمله نهضت سوادآموزی، بانکها، وزارت نیرو، مخابرات، راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور که به صورت خدماتی، قراردادی و شرکتی کار می کنند، توجه کنیم چرا که این افراد زن و بچه داشته و برای آینده زندگی خود نگران هستند.

موسوی با بیان اینکه مراجعه‌کنندگان در زمینه تبدیل وضعیت شغلی یک الی دو نفر نیستند، تاکید کرد: البته تعداد این افراد زیاد هم نیستند، حال سوال این است که آیا ما نمی خواهیم به این افراد با یک اطمینان خاطر شغلی را واگذار کنیم. اگر به این افراد توجه داشته باشیم حتماً وظیفه قانونی و اخلاقی خودمان را انجام داده ایم.

وی با بیان اینکه افراد با قراردادهای خدماتی، شرکتی و حجمی چندین سال است که منتظر تصمیم نمایندگان مجلس برای تبدیل وضعیت هستند، تصریح کرد: مگر این مجلس، مجلس انقلابی نیست؟ بنابراین ما باید به این افراد توجه داشته باشیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت فعلی دولت ولایی است، اظهار کرد:رئیس جمهور انصافاً فعالیت زیادی در کشور دارند و فردی دلسوز قلمداد می شوند لذا ما اگر در مقام مجلس، دولت را مکلف کنیم، یقینا شورای نگهبان قانون اساسی هم به مردم، جوانان و بیکاران یک توجه ویژه خواهند کرد.

موسوی با بیان اینکه ما همانطور که به کلیات طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت رای داده ایم باید به جزئیات آن هم رای بدهیم، اظهار کرد: از این رو تبعیض موجود از بین خواهد رفت و وقتی تبعیض نباشد حتماً در هرکاری سلامت، بصیرت و انقلابی گری خواهد بود.

وی اظهار کرد: به واقع نمایندگان با موافقت طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت یک اقدام مهم را از خود به جای خواهد گذاشت لذا مجلس انقلابی باید به داد و فریاد این قشر از افراد جامعه برسد.

کد خبر: ۱۹۸٬۹۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • قاسم نامی IR ۰۸:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
      1 0
      درسته که عده ای تحت عنوان پیمانکار سود هنگفتی میبرند،اما کسانی که تحت هر عنوان تبدیل وضعیت شدن نه تنها حقوقشان بیشتر نشده بلکه بسیار هم کمتر شده و کلی از سوابق بیمه این افراد از بین رفته.
    • IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
      0 0
      الان بین کارگر رسمی و شرکتی یا همون با واسطه در شهرداری ورامین اختلاف حقوق خیلی زیاده?