۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۷
بهترین روش های ترک سیگار (ارائه راهکارهای ساده)

بهترین روش های ترک سیگار (ارائه راهکارهای ساده)

خیلی از افراد بخاطر اشتباهی در جوانی، به سیگار کشیدن عادت کرده‌اند و حالا به‌دنبال این هستند که بتوانند با بهترین روش ترک سیگار آشنا شوند تا زندگی سالم‌تری داشته باشند.

به گزارش بازار، خیلی از افراد بخاطر اشتباهی در جوانی، به سیگار کشیدن عادت کرده‌اند و حالا به‌دنبال این هستند که بتوانند با بهترین روش ترک سیگار آشنا شوند تا زندگی سالم‌تری داشته باشند و از ابتلا به بیماری‌های که سیگار منشأ آن‌ها است به دور بمانند.

همانطور که می‌دانیم سیگار کشیدن ریسک ابتلا به بیماری‌هایی چون، سرطان، عفونت، مشکلات کلیوی، بیماری‌های قلبی، مشکلات ریوی و نارسایی‌های کبدی را بالا می‌برد. بر همین اساس افراد به‌دنبال ترک سیگار هستند ولی درواقع ترک سیگار اصلا کار راحتی نیست ولی باعث سلامتی و شادابی بیشتر می‌شود. در این مقاله قصد داریم بهترین روش ترک سیگار، ترک سیگار به روش طبیعی و به کمک طب سنتی و بهترین ویپ برای ترک سیگار را معرفی کنیم. همچنین چندین مورد دیگر را بررسی کرده و توضیحاتی در رابطه با آن ارائه کنیم.

اقدامات لازم برای ترک سیگار

برای ترک سیگار ابتدا باید خود را از لحاظ ذهنی آماده کرد تا بتوان ترکی موفق و بدون بازگشت داشت. در ابتدا تاریخی را برای ترک معین کنیم و از همان روز دیگر به سمت سیگار نرویم. تمام سیگارهای موجود را از بین ببریم و در زمانی که تمایل به کشیدن آن پیدا می‌کنیم یک نوع تنقلات در دسترس داشته باشیم که بتوانیم با خوردن آن حواسمان از سیگار را پرت کنیم.

یکی از بهترین راه‌هایی که بتوان یک دستگاه ویپ اورجینال و باکیفیت تهیه کرد، خرید آنلاین ویپ است که با گستردگی فضای اینترنت در کشور این امر میسر می‌شود.

حتما تحت نظر یک پزشک اینکار را انجام دهیم تا با توصیه‌های خود بتواند تمایل به سیگار کشبدن را ازبین ببرد و همچنین علائم ترک را کاهش دهد. علائمی همچون بهم ریختگی زمان خواب، اضطراب و بی‌قراری، عصبانیت و حس افسردگی، مشکل در تمرکز و تفکر از علائمی هستند که پس از ترک سیگار ممکن است با آن روبرو شوید پس باید نسبت به آن‌ها آمادگی داشته باشید و بهترین روش ترک سیگار را با کمک پزشک انتخاب کنید. بهتر است بدانید ترک سیگار به روش طبیعی از بهترین راه‌ها برای ترک است.

 ویپ برای ترک سیگار

بهترین روش ترک سیگار، استفاده از ویپ یا سیگار الکترونیکی است که به‌شکل معجزه آسایی به ترک آسان سیگار کمک می‌کند و هیچ‌گونه عوارضی پس از ترک به‌جای نمی‌گذارد.

نحوه کار ویپ به این‌شکل است که با استفاده از باتری کار می‌کند و یک مایع به‌نام ایجویس در آن قرار می‌گیرد که با طعم‌های مختلف در بازار موجود است. سپس انرژی از طریق باتری به گرمادهنده منتقل‌ می‌شود و مایع جویس به بخار تبدیل می‌شود و از طریق دهانه به بیرون هدایت می‌شود.

مهم‌ترین عاملی که سبب می‌شود تا کشش به سیگار، پس از مصرف ویپ کم شود، یکی شبیه‌سازی حالت سیگار کشیدن و دیگری وجود نیکوتین در جویس است. جویس‌ها با میزان متفاوتی از نیکوتین در بازار موجود هستند که هر فرد با توجه به نیاز بدن خود، می‌تواند یکی از آن‌ها را انتخاب کند، همین‌طور جویس با میزان نیکوتین صفر هم وجود دارد که در مرحله آخر پس از ترک بسیار مناسب است. شما می‌توانید از درصدهای بالاتر نیکوتین جویس، شروع کرده و به‌مرور درصد آن را کمتر کنید تا زمانی که بدن شما نیاز به نیکوتین را حس نکند. این بهترین روش ترک سیگار است.

البته یک وسیله دیگر هم به‌نام سیگار پاد وجود دارد که کارایی شبیه به ویپ دارد ولی تفاوتی که میان این دو وسیله است در میزان نیکوتین آن است. در سیگار پادها به‌جای جویس، از سالت نیکوتین استفاده می‌شود که میزان بیشتری از نیکوتین در خود دارد و برای افرادی که مصرف سیگار روزانه‌ آن‌ها بیشتر است، مناسب‌تر هستند.

بهترین روش ترک سیگار

بهترین ویپ برای ترک سیگار

حال که با ویپ برای ترک سیگار و نحوه کار آن آشنا شدیم، لازم است با بهترین ویپ برای ترک سیگار هم آشنا شویم تا بتوانیم به‌خوبی از بهترین روش ترک سیگار بهره ببریم.

برندهای مختلفی در زمینه تولید دستگاه‌های ویپ فعالیت دارند و در کنار آن شرکت‌های مختلفی هم به تولید جویس آن‌ها، می‌پردازند. ولی نکته‌ای که حائز اهمیت است و باید به آن توجه شود، این است که چه دستگاه ویپ و چه جویس آن از یک برند معتبر تهیه شوند تا بهترین کارایی را داشته باشند و هیچگونه ضرر احتمالی نداشته‌ باشند.

دستگاه ویپ اگر از برندهای و فروشگاه‌های معتبر تهیه شود، تقریبا می‌توان گفت به‌جز شکل ظاهری، انواع آن تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند و به لحاظ رقابتی که در بازار برای برندهای مختلف وجود دارد، می‌توان گفت تمام این دستگاه‌ها از نظر کیفی در یک سطح قرار دارند.

به‌عنوان مثال در این بخش به دستگاه ویپرسو خواهیم پرداخت که یکی از سرآمدترین برندهای تولید ویپ در جهان می‌باشد. این کمپانی فعالیت خود را از سال ۲۰۱۵ آغاز کرد و با تولید محصولات با کیفیت به‌سرعت توانست به یکی از معروف‌ترین برندهای تولید ویپ و سیگار پاد تبدیل شود. قیمت خرید ویپرسو باتوجه به انواع مختلف دستگاه‌های تولید شده توسط این شرکت متفاوت است، ولی به‌طورکلی قیمت به‌صرفه‌ای نسبت به سیگارهای معمولی دارد زبرا نیازی نیست همیشه خریداری شود و با یکبار خرید، همیشه آن را در اختیار خواهیم داشت. به همین سبب است که ویپ بهترین روش ترک سیگار در جهان شناخته شده است.

بهترین ویپ برای ترک سیگار

مزایای استفاده از ویپ در مقابل سیگار

آنچه در این بخش می‌خوانید حاصل سال‌ها تحقیق متخصصان و پژوهشگرانی است که بر روی عوارض و مضرات ویپ در مقابل سیگار تحقیق کرده‌اند. حاصل این تحقیقات این بود که از آنجایی که ماده جویس ویپ از مواد طبیعی موجود در طبعیت تولید می‌شود و بدون ایجاد عمل احتراق نیکوتین را به بدن فرد میرساند، هیچگونه عوارضی ندارد. پس می‌توان نتیجه گرفت بهترین روش ترک سیگار استفاده از ویپ است.

سیگارهای معمولی از کاغذ، گوگرد و توتون تشکیل شده اند که سوختن این مواد با یکدیگر سبب ایجاد ماده‌ای سمی می‌شود که سلامت فرد را به‌خطر می‌اندازد. سیگار آسیب شدیدی به ریه، کبد، قلب، کلیه‌ها، دهان و دندان و حتی مغز می‌زند. ولی سیگارهای الکترونیک از گلیسرین و پروپلین گولیکول تشکیل شده است که در مواد غذایی و داروها هم از آن‌ها استفاده می‌شود و هیچگونه عوارضی برای بدن ندارد.

ویپ‌ها، گلیسرین و پروپلین گولیکول و نیکوتین موجود در جویس را به بخار تبدیل می‌کنند و از این طریق نیکوتین موردنیاز بدن فرد را به او میرسانند و از آنجایی که هیچگونه عمل احتراقی در آن‌ها صورت نمی‌گیرد، پس هیچ ماده‌ی سمی از خود آزاد نمی‌کنند که به بدن فرد آسیب بزند پس استفاده از ویپ به‌عنوان یک راه برای ترک سیگار به روش طبیعی می‌تواند شناخته شود.

روش ترک سیگار در طب سنتی

 بهترین روش‌ ترک سیگار، ترک با استفاده از گیاهان دارویی است که جزو بی‌خطرترین روش‌های ترک سیگار به‌شمار می‌رود.

همانطور که می‌دانید در سال‌های اخیر استفاده از گیاهان دارویی برای درمان انواع بیماری‌ها و مشکلات، بسیار متداول شده است و مردم و علم پزشکی به تاثیر گیاهان دارویی در درمان بیماری‌ها، با کمترین عوارض پی برده‌اند. حال در این بخش قصد داریم به توضیحات لازم در رابطه با ترک سیگار به روش طبیعی با گیاهان دارویی بپردازیم.

در رابطه با مصرف گیاهان دارویی، بهتر است از یک متخصص درمان با گیاهان دارویی کمک بگیرید تا او بتواند باتوجه به شرایط بدن شما، بتواند در انتخاب مناسب از میان چندین مورد گیاهان دارویی برای ترک، راهنمایی کند و بهترین روش ترک سیگار را به شما معرفی کند. در ادامه چند گیاه دارویی برای ترک سیگار را معرفی خواهیم کرد.

شیرین‌بیان در ترک سیگار

در قسمت‌های قبلی به این نکته اشاره کردیم که بهتر است چیزی دم دست داشته باشید تا هر زمان میل به سیگار کشیدن داشتید، بتوانید با خوردن یا جویدن آن حواس خود را پرت کنید و اشتیاق سیگار را کم کنید.

شیرین‌بیان یک گیاه بسیار عالی و بهترین روش ترک سیگار است که می‌توان در هنگامی که میل به سیگار به‌وجود می‌آید کمی ریشه آن را جوید و یا روزانه دو یا سه بار بجای چای از دم کرده شیرین‌بیان استفاده کرد.

علف چای

اکثرا افراد برای کنترل استرس خود، به سیگار کشیدن روی می‌آورند. پس ترس از این مسئله که ممکن است پس‌از ترک دوباره استرس به سراغ آن‌ها بیاید کاملا طبیعی است. در این مورد شما باید به‌دنبال یک گیاه دارویی باشید تا بتواند میزان استرس شما را کاهش دهد.

علف چای یک گیاه دارویی است که برای رفع استرس و دردهایی که پس‌از ترک ممکن است به سراغ فرد بیاید کمک می‌کند. بهتر است وقتی میزان مصرف سیگار را به قصد ترک آن کمتر می‌کنید، به همان میزان روزی دو، سه بار دم کرده علف چای را مصرف کنید تا بدن شما آن را جایگزین نیکوتین سیگار کند و از استرس بعداز ترک پیشگیری کند. بهترین روش ترک سیگار این است که خود را از استرس پس از ترک رهایی ببخشیم و همچنین به خودمان کمک کنیم تا ترک سیگار به روش طبیعی را بدون استفاده از دارو به انجام برسانیم.

استفاده از عرق شاتره در ترک سیگار به روش طبیعی

یکی دیگر از گیاهان دارویی که برای ترک سیگار می‌توان از خواص آن بهره گرفت، شاتره است که بهترین شکل مصرف آن به‌صورت عرق شاتره است. این عرق خون را پاکسازی می‌کند و همچنین در افزایش اشتها برای افرادی که به‌دلیل سیگار کشیدن دچار لاغری شده‌اند، بسیار مؤثر است. البته نوشیدن آب هم برای پاکسازی بدن بسیار کمک کننده است.

بهترین روش ترک سیگار استفاده از گیاهان دارویی است که انواع دیگر آن شامل، زنجبیل، مخلوط عسل و عرق نعنا و سرکه، گل مخمل، جنسینگ، سنبل الطیب و خار مریم است که هر کدام به نحوی برای ترک به فرد کمک می‌کنند و در کاهش میل و رغبت به سیگار، کاهش استرس و پاکسازی بدن بسیار مؤثر هستند.

سخن پایانی

همه ما حتی افراد سیگاری، به‌خوبی از ضررهای سیگار آگاه هستیم و می‌دانیم چه آسیب‌های مخربی می‌تواند بر سلامتی و بدن داشته باشد. بهترین روش ترک سیگار، این است که بتوانیم بدون استفاده از داروهای مختلف که هرکدام عوارضی دارند به ترک سیگار به روش طبیعی اقدام کنیم و در وهله اول با استفاده از گیاهان دارویی مناسب اقدام کنیم و سپس درصورتی که تأثیرگذار نبود، با استفاده از دستگاه ویپ سیگار را برای همیشه کنار بگذا

کد خبر: ۱۹۸٬۹۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha