۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۹
تخصیص ۲۳۸ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل کنارگذر انزلی
استاندار گیلان خبر داد؛

تخصیص ۲۳۸ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل کنارگذر انزلی

رشت- استاندار گیلان گفت: ۲۳۸ میلیارد تومان از محل اعتبارات ماده ۵۶ برای تکمیل کنارگذر بندرانزلی تخصیص داده شده است.

به گزارش بازار به نقل از استانداری گیلان، اسدالله عباسی در خصوص کنارگذر بندرانزلی که روند اجرای آن تعطیل بود، افزود: برای اولین بار در گیلان ۲۳۸ میلیارد تومان ماده ۵۶ از سوی بانک عامل برای تسریع در روند اجرای این پروژه در نظر گرفته و قرارداد آن امروز منعقد شد.

عباسی اضافه کرد: یکصد میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر رئیس محترم جمهوری به گیلان و ۱۵۰ میلیارد تومان نیز از بنادر و دریانوردی برای کنارگذر بندرانزلی اختصاص یافته است تا بخش زیادی از این پروژه به سرانجام برسد.

نماینده عالی دولت در گیلان در ادامه با اشاره به آخرین وضعیت پروژه راه آهن رشت کاسپین در استان اشاره و اظهار کرد: مشکلات تامین مصالح این پروژه های مهم مرتفع شده و حدود ۵۰۰ میلیارد تومان نیز پرداخت شده است.

عباسی تصریح کرد: تا ایستگاه پیربازار تا یک ماه آینده به اتمام می رسد و در ادامه مسیر با توجه به احداث تعدادی پل، قرار است تا خردادماه سال آتی تحویل این پروژه صورت گیرد.

وی خاطر نشان کرد: در پروژه آزادراه قزوین رشت نیز با توجه به رفع موانع و تخصیص اعتبارات لازم، سرعت پیشرفت کار مورد تاکید است تا با اتمام این پروژه مهم که در کاهش بارترافیکی نقش بسزایی دارد، آحاد مردم از آن بهره مند شوند.

نماینده عالی دولت در گیلان در ادامه با اشاره به اینکه در استانهای شمالی به دلیل ورود و حضور خیل عظیم گردشگران، نیاز به پل های روگذر و تقاطع های غیرهمسطح نیست، گفت: احداث و تعبیه میادین زیبا که منظری گردشگر پذیر و توقفگاهی مناسب برای مسافران دارد، به مراتب از تقاطع های غیرهمسطح که از نظر کارشناسی ضرورتی آنچنان ندارد، بهتر است.

عباسی بیان کرد: در صورتی پل های روگذر احداث می شود که از کنارگذر استفاده نکنند، این در شرایطی است که در کنارگذرهای موجود بجای تسهیل در امور و تردد، اماکن تجاری توسعه می یابد که معقول نیست.

کد خبر: ۱۹۸٬۶۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha