۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۰۱:۳۶
برنامه هفتم متناسب با شرایط اقتصادی تدوین شود| تمرکز بر اولویت های محدود در برنامه هفتم
سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس:

برنامه هفتم متناسب با شرایط اقتصادی تدوین شود| تمرکز بر اولویت های محدود در برنامه هفتم

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از موارد حائز اهمیت در تدوین برنامه پنجساله هفتم توسعه این است که ما اولویت های محدودی در این برنامه داشته باشیم.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمد مهدی مفتح، با اشاره به مهم‌ترین اولویت‌های برنامه پنجساله پنجم توسعه اظهار کرد: تدوین و تنظیم برنامه های توسعه از جمله موضوعاتی است که در بسیاری از کشورهای دنیا مد نظر قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه برنامه های توسعه قالب های مختلفی در کشور های دنیا داشته است، بیان کرد: به نظر بنده ابتدا ما باید برنامه‌های توسعه ای بسیاری از کشورهای دنیا را مورد مطالعه قرار دهیم لذا برنامه‌ریزان ما باید این برنامه‌ها را به درستی مطالعه کنند و متناسب با شرایط اقتصادی داخلی، آن شکل مناسبی را که می تواند مشکلات اقتصادی ما را حل کند، تدوین و آماده سازند.

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به نتایج برنامه های توسعه ای گذشته، تصریح کرد: متاسفانه در شش برنامه توسعه ای گذشته شاهد مجموعه احکامی بودیم که ارتباط منظمی با هم نداشته اند و حتی بررسی نکردیم تا ببینیم این برنامه ها به چه میزان محقق شده اند.

وی تاکید کرد: ما همواره در برنامه های توسعه ای هرچه هدف خوب، آمال و آرزو - هست را می آوریم این در حالی است که با توجه به امکانات محدود، نمی توانیم بیشترین بازدهی را داشته باشیم چراکه ما باید سعی کنیم با کمترین امکانات، بیشترین دستاورد را برای کشور داشته باشیم و این یک اصل اقتصادی مهم است.

سخنگوی کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: به نظر بنده ما باید ابتدا شکل تنظیم و تدوین برنامه را مورد ارزیابی قرار دهیم تا این برنامه شکلی مناسب داشته و متناسب با شرایط اقتصادی ما تدوین شود.

وی با بیان اینکه برنامه‌های توسعه ای باید موثر و مفید باشد، بیان کرد: وگرنه زمانی که دولت و مجلس برای تنظیم آن صرف می‌کنند، به هدر خواهد رفت و ما دچار مشکل خواهیم شد.

مفتح تصریح کرد: به واقع یکی از موارد حائز اهمیت در تدوین برنامه پنجساله هفتم توسعه این است که ما اولویت های محدودی در این برنامه داشته باشیم که این خود می‌تواند یکی از اشکال تنظیم برنامه باشد البته ممکن است اشکال دیگری هم داشته باشد، با این حال باید کارشناسان روی این مسئله مطالعه لازم را انجام دهند.

مفتح در ادامه و در پاسخ به سوال دیگری در رابطه با مهمترین اولویت برنامه هفتم توسعه اظهار کرد: مهمترین سرفصل برنامه هفتم توسعه باید رسیدگی به امور اقتصادی کشور باشد چرا که شرایط اقتصادی کشور در حال حاضر مناسب نیست و باید در این بخش ساماندهی لازم را مدنظر قرار دهیم.

وی با بیان اینکه ما باید به موضوعات فرهنگی در برنامه پنج ساله هفتم توسعه نیز بپردازیم، اظهار کرد: در واقع انقلاب ما انقلاب فرهنگی بوده است و موضوع فرهنگ برای ما بسیار ارزشمند است.

کد خبر: ۱۹۸٬۶۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha