۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۲
واردات ۱۴هزار راس دام زنده از مرزهای سیستان و بلوچستان
تحت نظارت‌های بهداشتی صورت می‌گیرد؛

واردات ۱۴هزار راس دام زنده از مرزهای سیستان و بلوچستان

زاهدان- سرگزی، سرپرست اداره کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۴هزار راس دام زنده تحت نظارت موازین بهداشتی وارد استان شد.

غلامرضا سرگزی در گفت و گو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: طی شش ماهه اول امسال نظارت بهداشتی و شرعی بر واردات نزدیک به ۱۴ هزار راس دام زنده از مرزهای شرقی کشور انجام شد.

سرپرست اداره کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان، با اشاره به اینکه، این اقدام در راستای تامین غذای سالم در استان و کشور صورت گرفته، گفت: در این مدت ۳۳۵ هزار تن نهاده دامی تحت نظارتهای کارشناسان دامپزشکی وارد استان شده است.

وی افزود: انجام نظارت‌های بهداشتی بر روی دام ها و نهاده های دامی که تبدیل به گوشت، لبنیات، شیر و تخم مرغ شده و به مصرف انسان می رسند، حیاتی است از این رو شبکه دامپزشکی استان به صورت مستمر بر واردات دام و نهاده‌های خوراکی در سطح گسترده نظارت می کند.

وی با تاکید بر صیانت از حقوق مصرف کننده و ارتقا سطح بهداشت عمومی در جامعه، تصریح کرد: در این راستا تا کنون افزون بر ۲۱ هزار مورد بازدید و نظارت بهداشتی دامپزشکی از مراکز تولید، عرضه و نگهداری فرآورده های خام دامی در سطح استان انجام شده است.

کد خبر: ۱۹۸٬۶۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha