۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۰
یک طرفه بودن تجارت ایران و برزیل

یک طرفه بودن تجارت ایران و برزیل

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: ۹۷ درصد مبادله ایران و برزیل یک طرفه و به نفع برزیل است که باید با تقویت توانمندی‌های صادراتی کشورمان این مسئله را به سمت تعادل پیش ببریم.

به گزارش بازار، نخستین کمیسیون توسعه صادرات غیرنفتی اتاق بازرگانی ایران و برزیل باحضور جمعی از مسئولان اقتصادی و تجاری در اتاق بازرگانی برگزار شد. حسین سلاح ورزی نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران دراین نشست، با اشاره به وجود ۱۱ هزار قانون و بیش از هفتاد هزار مقرر در زمینه صادرات کشور تصریح کرد:تولید روزانه مقررات در دستگاه‌های اجرایی کشور اصلی‌ترین مانع صادرات کشور است.

وی مهمترین مشکل امروز فعالان اقتصادی و صادراتی را اجرانشدن یا ناقص اجراشدن قانون دانست و از مجلس خواست با تقویت نظارت بر اجرای قوانین موجب ایجاد تنفس برای بخش صادرات کشور شود.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران با ابراز تاسف از نا ترازی مبادلات تجاری ایران و برزیل گفت: متاسفانه این مبادله بیشتر یک طرفه و به نفع برزیل است، زیرا ۹۷ درصد این مبادلات تجاری شامل واردات از برزیل می‌شود که باید با تقویت توانمندی‌های صادراتی کشورمان این مسئله را به سمت تعادل پیش ببریم.

سلاح ورزی همچنین بر لزوم تدوین یک استراتژی قابل اتکاء برای تقویت دیپلماسی اقتصادی و تقویت بخش خصوصی در این زمینه به منظور دستیابی به اهداف تجاری کشور تاکید کرد.

کد خبر: ۱۹۷٬۸۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha