۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
ثبت سفارش واردات برنج خارجی ممنوع شد
رئیس انجمن واردکنندگان برنج ایران اعلام کرد

ثبت سفارش واردات برنج خارجی ممنوع شد

رئیس انجمن واردکنندگان برنج ایران گفت: واردات انواع برنج از نیمه آبان امسال ممنوع شده و هیچ نوع برنج خارجی از گمرک ترخیص نمی‌شود.

به گزارش بازار، اخوان اکبری، رئیس انجمن واردکنندگان برنج ایران گفت: به دلیل متعادل نبودن تراز تجاری کشورمان با کشور صادر کننده برنج عملا واردات برنج از نیمه آبان ممنوع و متوقف شده است.

اخوان اکبری افزود: براساس آمار گمرک از ابتدای سال تاکنون حدود یک میلیون و ۲۷۴ هزار تن برنج وارد شده است، در حالی که نیاز کشور به واردات ۱.۵ میلیون تن است و تا پایان سال باید ۲۵۰ هزار تن برنج وارد کشور شود.

رئیس انجمن واردکنندگان برنج ایراندر ادامه بیان کرد: هنوز مشخص نیست که ثبت سفارش‌هایی که از قبل انجام شده است مشمول این ممنوعیت هستند یا خیر و ممکن است برای هر یک از آن‌ها بر اساس منشأ ارز، زمان ثبت سفارش آن‌ها و کشور مبدأ واردات تصمیم‌گیری شود.

وی گفت: برنج بعد از گندم دومین محصول غذایی پرمصرف در کشور است و از این رو به مسئولان پیشنهاد می‌شود پیش از تصمیم‌گیری پشت درهای بسته با انجمن واردکنندگان برنج ایران به‌عنوان نهاد تخصصی فعال در صنعت برنج و تأمین کننده کسری نیاز کشور مشورت کنند.

رئیس انجمن واردکنندگان برنج ایران افزود: ممنوعیت یا توقف واردات برنج توسط وزارت جهاد کشاورزی می‌تواند منجر به کوچک شدن سفره مصرف‌کنندگان شود.

کد خبر: ۱۹۷٬۷۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha