۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۹
صنعت در زمستان و تابستان گروگان برق و گاز شده است
رئیس خانه صمت مازندران:

صنعت در زمستان و تابستان گروگان برق و گاز شده است

ساری- رضوی، رئیس خانه صمت مازندران با بیان این که صنعت در زمستان و تابستان گروگان برق و گاز شده است، گفت: این بخش دم دست ترین گزینه برای قطع انرژی است.

سید مجتبی رضوی در گفتگو با خبرنگار بازار با اظهار این که صنعت در زمستان و تابستان گروگان برق و گاز شده است، افزود: متاسفانه هر اتفاقی بیفتد دم دستی ترین گزینه برای ذبح شدن، صنعت است.

وی با اظهار این که دولت قادر به حل پارادوکس ارزش نسبتا پایین انرژی و کم بودن درآمد سرانه نیست و افزود: تورم انتظاری پیش بینی و برنامه ریزی را از بخش تولید گرفته است و افزایش شیب تند نرخ ارز منجر به بروز مشکلاتی شده است.

وی ادامه داد: در زمانی که اقتصاد نشئه حذف ارز ترجیهی بوده الزام به تعهدات ارزی صادرکنندگان خرد و تعمیق فاصله بین ارز نیمایی و بازار آزاد به جای شکوه بخشیدن به صادرات، فعالان این بخش را گیج کرده است.

رضوی تصریح کرد: همچنین تعمیم غیرکارشناسان بحث عوارض آب مجازی سبب تحمیل هزینه های بسیار به صادرکننگان خرد شده است و کمبود امکانات سخت افزاری نظیر کشتی، تریلی، رو- رو دریایی، کانتینرهای یخچال دار و غیره امکان یک صادرات با سود امن ر از تجار گرفته است.

رئیس خانه صمت مازندران یادآور شد: عدم برخورداری از امکان امن و کم هزینه انتقال وجوه بین تجار داخل و خارج از دیگر مشکلات فراروی صنعت به شمار می رود.

کد خبر: ۱۹۷٬۳۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha